Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

کارگردان بازی Redfall مدعی شد:‌ بازی هیچ شباهتی به Left 4 Dead ندارد

0

بازی بعدی استودیوی «آرکین» خالق مجموعه‌ی تحسین شده‌ی «بی‌آبرو» (Dishonored) با نام Redfall به زودی برای ایکس باکس و ویندوز عرضه می‌شود. یک بازی تیراندازی با محوریت «خون‌آشام‌ها» که در آن بازی‌کننده باید برای بقا تلاش کند. کارگردان این بازی اخیرا در مصاحبه‌ای گفته که مقایسه Redfall با عنوان Left 4 Dead اشتباه است.

«هاروی اسمیت» مدیر استودیو و «ریکاردو بار» کارگردان خلاق بازی در عین حال که شباهت‌های جزئی با عناوین دیگر را تایید کرده‌اند، در مقابل مقایسه زیاد ردفال با فلت فور دد جبهه می‌گیرند.

بار در این مورد به رسانه گیمزرادار گفته است:

این‌که کسی چنین نتیجه‌ای بگیرد کاملا درک‌شدنی است. چهار شخصیت قابل بازی وجود دارند که می‌توانند به صورت همکاری بازی کنند، و شما در مقابل موجودات نامیرا قرار می‌گیرید. اما، از نظر شیوه‌ی رویارویی و این‌که چطور ردفال را تجربه می‌کنید، این بازی هیچ شباهتی با ‌آن‌ها [Left 4 Dead] ندارد. ردفال بیشتر شبیه وارد شدن به فار کرای است.

باید در نظر داشت که هسته‌ی اصلی بازی Left 4 Dead و عناوین مشابهش، همچون Warhammer 40K: Darktide و Deep Rock Galactic یا بازی تازه منتشر شده‌ی Back 4 Blood (که به نوعی دنباله‌ی معنوی لفت فور دد محسوب می‌شود) دارای مشخصه‌های یکسانی هستند. مجموعه‌ای از مراحل خطی پر از دشمنان مختلفِ «آلوده شده» که طی آن‌ها بازی‌کنندگان باید تا می‌توانند بیشتر زنده بمانند. تنها هدف بقا است. سرعت و عملکرد بهینه هم دو شرط بسیار مهم هستند.

اما Redfall یک بازی اوپن ورلد است که در کنار مراحل داستانی می‌توان در آن به گشت و گذار آزادانه در جهان و تعامل با عناصر محیطی مختلف هم پرداخت.

بار در ادامه می‌گوید:

شما در یک جهان وسیعِ آزاد هستید.

او در ادامه ویژگی‌های این جهان آزاد را بر می‌شمرد: از منطقه‌ی امن مخصوصی که در آن با شخصیت‌های غیرقابل بازی تعامل می‌کنید و می‌توانید مراحل فرعی را انتخاب کنید گرفته تا بی اعتنایی به مراحل داستانی یا فرعی و بیرون زدن از خانه صرفا با هدف کشتن.

البته این جهانِ وسیع، به صورت نسبی معنا پیدا می‌کند. نقشه‌ی ردفال احتمالا از «بلک‌ریف» بازی Deatloop و Talos 1 بازی Prey بزرگ‌تر خواهد بود. اما بعید است که به وسعت بازی‌های فار کرای یوبی‌سافت برسد. با این حال این کوچک‌تر بودن می‌تواند به تراکم دشمنان و اتفاقات کمک کند. به علاوه در این بازی هیچ وسیله‌ی نقلیه‌ای وجود ندارد.

بار در همین رابطه می‌گوید:

بازی Redfall بازی با پای پیاده است. به همین خاطر سرعت و مقیاس نقشه کم شده‌اند. ما می‌خواهیم شما وسط شب پای پیاده به یک مزرعه ذرت بروید و صدای  زمزمه‌ی خون‌آشام‌ها را بشنوید.

هاروی اسمیت در تکمیل این صحبت‌ها افزوده است:

بازی Redfall تقریبا شبیه آن است که شما اصول بازی‌سازی آرکین را با امثال Far Cry 2 و Stalker تلفیق کنید.

بازی ردفال هنوز تاریخ انتشار دقیقی ندارد. انتظار می‌رود که این بازی در نیمه اول سال 2023 عرضه شود.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.