جیم رایان: بازیهای بزرگ پلی استیشن در یک سرویس اشتراکی عرضه نخواهند شد
جیم رایان سرپرست پلی استیشن یکبار دیگر سیستم سرویس اشتراکی برای بازیهایی که سونی میسازد را زیر سوال برد و از آن انتقاد کرد.
با در نظر گرفتن رویداد شب گذشته سونی PS5 Showcase و با وجود گذشتن از چندین ماه از زمان اولین رونمایی آن از کنسول جدیدش، سونی نشان داده است که هنوز به نوآوری و جهش نسلها اعتقاد دارد.
با این حال این همه اتفاقات نیست و دیشب متوجه شدیم تعدادی از بازیهایی که تصور میکردیم فقط قابل اجرا برای پلی استیشن 5 هستند، بر روی کنسول نسل فعلی یعنی PS4 نیز قابل بازی است. بازیهای Spider-man: Miles Morales و Sackboy و همچنین بازی Horizen Forbidden West که تاریخ انتشار آن نامعلوم است، همگی در زمان انتشار برای PS4 نیز در دسترس هستند.
اما چیزی که همچنان تغییر نکرده است، موضع گیری سونی به سرویسهای اشتراکی بازی همچون ایکس باکس گیم پس است که در ازای مبلغی ناچیز به صورت ماهانه و یا سالانه، بازیهای AAA را در اختیار کاربران قرار میدهد.
«ما قبلا این مکالمه را داشتهایم. ما هرگز بازیها و عنوانهای جدید را در هیچ سرویسی به اشتراک نخواهیم گذاشت. تهیه هریک از این بازیها بیش از میلیونها دلار هزینه داشته است، گاهی بیش از 100 میلیون دلار، و ما چنین چیزی را به صرفه نمیبینیم»
سرپرست پلی استیشن همچنین در بخش دیگری از صحبتهایش اشاره کرده است که قرار گرفتن بازیهایی که امروز و در آینده ساخته میشوند در سرویسهای اشتراکی، اصلا مقرون به صرفه و ممکن نیست.
«ما مایلیم بازیهای بهتر و بزرگتر را به صورت مداوم تولید کنیم. پس قراردادن آنها در یک سرویس اشتراکی از روز اول انتشار، به نظر ما مفهومی ندارد. شاید برای دیگران و در موقعیتهای دیگر هدف خاصی را دنبال کند، اما برای ما اینطور نیست. ما علاقه داریم تا اکوسیستم خود را گسترش دهیم، و استفاده از سرویسهای اشتراکی با این هدف منافات دارد.»
البته احساس رایان در گذشته نسبت به داشتن یک سرویس اشتراکی شبیه به گیم پس در ایکس باکس بر کسی پنهان نیست. او در اظهار نظری گفته است که سونی مایل است با بازیهای دست اول خود را به عنوان یک رویداد بزرگ برخورد کند، در نتیجه قرار دادن آنها در سرویس اشتراکیای چون PlayStation Now یا هر سرویس دیگری، راه مناسبی برای بازاریابی و رفتار کردن با آنها نیست.