Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

معرفی تمامی بازی های شرکت ناتی داگ – بخش دوم

0

در بخش قبلی به معرفی سه بازی شرکت ناتی داگ که در آن زمان با نام JAM Software شناخته می‌شد، پرداختیم.

در این بخش قصد داریم سه بازی دیگر این شرکت را معرفی کنیم.

در ادامه با سایت گیم‌نیوز با ما همراه باشید.

در همین رابطه با معرفی تمامی بازی‌های شرکت ناتی داگ – بخش اول در گیم‌نیوز با ما همراه باشید.

معرفی تمامی بازی های شرکت ناتی داگ

 Keef the Thief

Keef the Thief اولین بازی شرکت ناتی داگ است که تحت عنوان اسم ناتی داگ ساخته شده و در سال 1989 برای Amiga، Apple IIGS و DOS منتشر شد.

توسعه‌دهنده‌ی بازی ناتی داگ و ناشر آن الکترونیک آرتز (EA) است.

Keef the Thief: A Boy and His Lockpick
Keef the Thief: A Boy and His Lockpick

نام کامل این بازی Keef the Thief: A Boy and His Lockpick  است که یک کمدی حماسی جادویی در سبک نقش‌آفرینی محسوب می‌شود.

در ابتدا اندی داستان بازی را به صورت کمدی نوشته بود ولی آن‌ها قصد داشتند تا نسخه‌ی نهایی بازی جدی باشد.

EA از شیوه‌ی داستان‌گویی به سبک کمدی استقبال کرد و درنهایت کل بازی به صورت کمدی روایت شد.

ناگفته نماند که همین کمدی شدن داستان به فروش بازی کمک شایانی کرد.

داستان

داستان بازی درباره‌ی دزد جوانی است که به حومه‌ی شهر Mercon، شهر تاجران، رسیده است.

سرانجام دزدی در این شهر قطع کردن اعضای مختلف بدن است و قهرمان داستان باید بسیار مواظب باشد!

گیم‌پلی

Keef the Thief یک بازی اول شخص است که رابط کاربری آن بسیار ساده و تنها با کلیک کردن است.

شما در نقش شخصیت بازی باید تا جای ممکن دزدی کنید. در شهر بچرخید و گنجینه‌هایش را یکی پس از دیگری غارت کنید. حتی می‌توانید به دخمه، جنگل و میدان نبرد هم سر بزنید.

گیم‌پلی این بازی مشابه بازی‌های RPG، نقش‌آفرینی، حال حاضر است.

در کل، گیم‌پلی Keef the Thief از چهار المان اصلی تشکیل شده است:

  • دزدی: دزدی شامل غیرفعال کردن تله‌ها پیش از غارت گنجینه‌هاست. در داخل شهر خانه‌های بسیاری برای غارت کردن وجود دارند و هرچقدر مهارت دزدی را بیشتر تقویت کنید، احتمال دیدن تله‌ها و غیرفعال کردن آن‌‌ها هم بالا می‌رود.
  • ماجراجویی: پس از غارت شهر بالاخره باید از دیوارهای امن آن خارج شوید و به جنگل مرموز پا بگذارید. هنوز مکان‌های بسیاری برای جستجو کردن باقی مانده‌اند. فقط فراموش نکنید تا جای ممکن بهترین زره و اسلحه را با خود ببرید. دشمنان بازی عادت بدی دارند و تقریباً در صد درصد مواقع ناگهان جلوی شما سبز می‌شوند.
  • مبارزه: مبارزه‌ی جانانه‌ی اول شخص به همراه یک رادار برای مشخص کردن مکان دشمنان تمام چیزی است که در این بازی با آن مواجه خواهید شد. می‌توانید اسلحه‌ی موردنظر خود را انتخاب کنید و با کلیک روی دشمنان آن‌ها را نابود کنید. حتی اگر اسلحه‌ی مناسب را داشته باشید می‌توانید از فاصله‌ی دور به دشمنان صدمه بزنید.
  • کیمیاگری: بهتر است اسمش را بگذاریم کیمیاگری تا جادوگری. البته از طریق همین فرآیند می‌توانید طلسم‌های جادویی هم به وجود آورید. به‌هرحال پیدا کردن مواد اولیه یک چیز است و پیدا کردن دستور طلسم‌های جادویی یک چیز دیگر.

Rings of Power

این بازی در سال 1991 برای Sega Mega Drive/Genesis منتشر شد.

توسعه‌دهنده‌ی بازی ناتی داگ و ناشر آن EA است.

rings of power
rings of power

در این بازی کنترل جادوگر جوانی را بر عهده دارید که باید 11 حلقه‌ی قدرت را پیدا کند و با استفاده از آن‌ها اسلحه‌ی قدرتمندی بسازد و به کمک آن خدای شیطانی را نابود کند.

داستان

جنگ بزرگی بین نکسوس مقدس و وید اهریمنی بر سر میله‌ی خلقت اتفاق می‌افتد که باعث شد جهان اوشکا باو به وجود آید.

نبرد آن‌ها به قدری عظیم و سهمگین بود که میله تکه‌تکه شد و 11 حلقه‌ی قدرت به وجود آمدند.

این حلقه‌ها به نمایندگان شش گروه جادوگر، شوالیه، کماندار، نکرومانسور، افسونگر و تردستان سپرده شد، اما تمامی حلقه‌ها ناپدید شدند و داستان آن‌ها تبدیل به افسانه شد.

در همین حال، استاد تالیموس شاگرد با استعداد خود، بوک، را فرا می‌خواند تا حلقه‌ها را پیدا کند. میله‌ی خلقت را بازیابی کند و وید اهریمنی را یک بار برای همیشه نابود کند.

گیم‌پلی

Rings of Power از معدود بازی‌های نقش‌آفرینی غربی بود به همین دلیل با اکثر بازی‌های این سبک در آن دوره مانند سری فاینال فانتزی و Dragon Quest متفاوت است و بیشتر شبیه بازی‌های Dungeon Master و A Bard’s Tale است.

با یک بازی جهان‌باز ماجراجویی طرف هستید که برخلاف دیگر بازی‌ها در این سبک برای پیدا کردن حلقه‌ها باید با کاراکترها صحبت کنید و از آن‌ها بپرسید. چیزی به نام نقشه یا لیست کوئست‌ها در بازی وجود ندارد و تنها با جستجو و دقت به جزئیات باید راه خود را پیدا کنید.

نقشه‌ی بازی به قدری گسترده است که ساخت آن 6 ماه طول کشیده بود.

نقشه کامل بازی
نقشه کامل بازی

به همین دلیل EA معتقد بود این بازی از حوصله‌ی یک بچه‌ی 10 ساله خارج است و تصمیم گرفت تا بازی را به صورت انحصاری برای Sega Mega Drive/Genesis منتشر کند.

با اینکه اتمسفر و داستان بازی بسیار جدی است، اما تم طنز در دیالوگ‌ها به وفور دیده می‌شود.

دیالوگ‌های طنزآمیز
دیالوگ‌های طنزآمیز

سیستم مبارزات

از آنجایی که تمامی نقاط بازی از همان ابتدا قابل‌دسترس هستند می‌توانید انتظار هر نوع دشمنی با هر درجه‌ی سختی را داشته باشید.

در بازی هیچ آیتمی برای مبارزه‌ با خود حمل نخواهید کرد. حتماً فکر می‌کنید این دیگر چه بازی نقش‌آفرینی است!

تنها سلاح شما در برابر دشمنان استفاده از طلسم‌ خواهد بود. شما و هم‌تیمی‌هایتان با بالا بردن سطح طلسم‌ها می‌توانید طلسم‌های قوی‌تری داخل بازی خریداری کنید و به این ترتیب در بازی پیشروی کنید.

هنگام مبارزه هم باید صبر کنید تا نوبت شما فرا برسد و طلسم موردنظر را اجرا کنید.

سیستم مبارزات بازی های شرکت ناتی داگ
سیستم مبارزات

باید حواستان به میزان آب و غذا باشد وگرنه در سرزمین‌های یخ‌زده و سخت خواهید مرد.

نکته‌ی جالب در بازی این است که می‌توانید سوار یک دایناسور شوید و سریع‌تر حرکت کنید. حتی می‌توانید از قایق و کشتی هم استفاده کنید. البته با سوار شدن روی کشتی احتمال مبارزه با دزدان دریایی هم وجود دارد.

حتی می‌توانید سوار یک اژدها شوید که کلید رسیدن به باس نهایی است.

ناتی داگ دست بازیکنان را در این بازی تا حد ممکن باز گذاشته شده است. می‌توانید به هر کجا که دوست دارید سفر کنید، آیتم‌هایتان را خریدوفروش کنید و با هر کسی که دوست دارید وارد مبارزه شوید.

پولدار شدن در این بازی به سادگی آب خوردن است. کافی است یکسری آیتم را با قیمت پایین در یک شهر خریداری کنید و در شهر دیگری با قیمت بالاتر بفروشید. درست مانند زندگی واقعی!

هیچ‌چیز در این بازی غیرممکن نیست. حتی ممکن است یکی از شخصیت‌های غیرقابل بازی (NPC) خود حلقه باشد.

درنهایت Rings of Power یک تجربه‌ی 20 الی 40 ساعته در اختیار طرفداران قرار می‌دهد.

پیش از اینکه مجموعه‌های پرطرفدار ناتی داگ مانند آنچارتد و The Last of Us ساخته شوند، بسیاری Rings of Power را شاهکار این شرکت می‌دانستند.

Way of The Warrior

پس از اینکه EA انتشار بازی‌های دیگر را به‌صرفه‌تر دید، اندی و گوین تا مدتی از دنیای بازی‌های ویدئویی کنار رفتند و در نهایت با بازی way of warrior دوباره بازگشتند.

این بازی در سال 1994 برای 3DO منتشر شد.

توسعه‌دهنده‌ی بازی ناتی داگ و ناشر آن Universal Interactive Studios  است.

way of the warrior از بازی های شرکت ناتی داگ
way of the warrior

way of the warrior نسبت به بازی‌های قبلی ناتی داگ از گرافیک بهتری برخوردار است.

طی بازی شما باید با 9 شخصیت که شامل شخصیت سایه‌ی خود شما هم هست مبارزه کنید و درنهایت دو باس را شکست دهید. اولی یک اژدهاست و دومی یک اسکلت به نام kull. درنهایت اسم شما در کتاب بزرگ جنگجویان ثبت می‌شود.

در کل 9 شخصیت قابل بازی در ابتدا حضور دارند. البته شخصیت‌های مخفی هم هستند که می‌توانید آن‌ها را با کدهای مخصوص آزاد کنید.

هر شخصیت سبک مبارزه‌ و حرکات دفاعی، تهاجمی، ترکیبی و ویژه‌ی مخصوص به خود را دارد.

اقتباسی ضعیف از مورتال کامبت

می‌توان گفت Way of the Warrior یک اقتباس ضعیف از مورتال کامبت است. درست است که شخصیت‌های Way of the Warrior داستان پیش‌زمینه‌ای دارند، اما اصلا با مورتال کامبت قابل مقایسه نیستند.

همچنین در مورتال کامبت شاهد مبارزه‌ی Earthrealm و Outworld هستیم که تم اصلی داستان را تشکیل می‌دهد، اما در Way of the Warrior چنین چیزی دیده نمی‌شود.

حرکات شخصیت‌ها در Way of the Warrior پیوستگی لازم را ندارند. همچنین در مورتال کامبت با هر ضربه، صدای استخوان‌های حریف شنیده می‌شد و حس رضایت را به بازیکنان القا می‌کرد که این ویژگی در Way of the Warrior وجود نداشت. حریفان به هوا پرتاب می‌شدند درست مانند مورتال کامبت، اما حس رضایتی به بازیکن نمی‌داد.

شاید بهترین خصوصیتی که Way of the Warrior از مورتال کامبت گرفته حرکات مخصوص Finish him/her هستند.

یکی دیگر از نکات مثبت بازی موسیقی دلنشین آن است که برگرفته از آلبوم White Zombie در سال 1992 به نام La Sexorcisto: Devil Music, Vol. 1 است.

البته ناگفته نماند که ناتی داگ این بازی را با کمترین بودجه‌ی ممکن که 80 درصد آن از جیب شرکت بود، ساخت و حتی در پایان زمان ساخت هم آن‌ها با کمبود بودجه‌ی شدیدی مواجه شده بودند.

این مطلب در هفته‌های آینده تکمیل خواهد شد.

با گیم‌نیوز همراه ما باشید.

 

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.