Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

هر آنچه Elden Ring باید از بازی دارک سولز وام بگیرد – و آنچه نباید

0

در این مقاله سعی داریم المان‌های داستانی و گیم‌پلی بازی Elden Ring و هر آنچه که باید از بازی دارک سولز وام بگیرد و یا نگیرد را مورد بررسی قرار دهیم. با گیم‌نیوز همراه باشید.

طرفداران و توسعه‌دهندگان بازی Elden Ring هر دو این عنوان را با دارک سولز که پرفروش‌ترین بازی اکشن و نقش‌آفرینی ساخته شده توسط FromSoftware است مقایسه کرده‌اند. اگر Elden Ring واقعا دنباله‌ی معنوی سه‌گانه دارک سولز باشد، تا کجا باید این بازی از درجه سختی زیاد، مرگ‌های بی‌پایان دارک سولز و دیگر بازی‌های سولزلایک وام بگیرد؟

بازی‌های سبک سولز از Demos Souls گرفته تا سه گانه دارک سولز،‌ Bloodborne و سکیرو که توسط FromSoftware ساخته می‌شوند، همگی فرزندان فکری هیدتاکا میازاکی مدیر و رئیس فعلی این استودیو هستند. آثار میازاکی یک سری ویژگی خاص دارند و امضای وی در تمام بازی‌هایش مشاهده می‌شود: اشتباهات شما با مجازات همراه هستند، قهرمانانی که بارها و بارها می‌میرند و زنده می‌شوند، نقشه‌هایی که گشت و گذار در آن‌ها دشوار و معمایی است و در آخر باس فایت‌های بسیار سخت و خطرناک. این ویژگی‌های بسیار سخت در برخلاف انتظار همه بسیار محبوب است و این بازی‌ها منبع الهامی برای دیگر بازی‌های در سبک سولز شده است. بازی‌های مثل The Surge و Code Vein.

بازی Elden Ring قرار است توسط میازاکی و جرج آر آر مارتین نویسنده رمان معروف نغمه یخ و آتش نوشته و ساخته شود و از آنجایی که می‌دانیم هردو بسیار علاقه به کشتن شخصیت‌های داستان‌هایشان دارند باید انتظار یک بازی بسیار خونین و پر از مرگ را داشته باشیم. اما با همه این‌ها این بازی باید یک عنوانی جدا و مستقل از عناوین دارک سولز باشد و در همین حال می‌توانید المان‌های گذشته را توسعه دهد و استفاده کند.

باس فایت‌های سخت و خطرناک: حفظ شود

همه از سختی مبارزات در دارک سولز متنفر هستند و در عین حال همه آن لحظه پیروزی را دوست دارند که در آن الگوهای حملات دشمن سرسخت خود را حفظ کرده‌اند و او شکست می‌دهند. Elden Ring باید به طور قطعی مبارزات ترسناک با باس‌ها حفظ کند آن‌ها را با دنیا و داستان خود سازگار کند. این اولین و مهم‌ترین ویژگی از بازی‌های دارک سولز یا به طور کل سولزلایک است.

محیط‌های متروک و خالی از سکنه: صرف‌نظر شود

بازی دارک سولز

دنیای بازی‌های دارک سولز و Bloodborne پر از ویرانه‌های متروک و خالی از سکنه بود شما تنها با چند چهره دوستانه می‌توانستید دیدار کنیدو بقیه نقاط نقشه پر از ارواح و دشمنان مختلف بود. تریلرها و نظرات توسعه‌دهندگان نشان می‌دهد که Elden Ring در یک محیط آخرالزمانی مشابه روایت می‌شود و احتمال وجود شهرهای شلوغ را رد می کند. حتی در این صورت نیز به نظر باید رویکردی مشابه سکیرو اتخاذ شود، جایی که بازیکنان می توانند با متحدان مفید همکاری کنند. این موضوع به پیشرفت Elden Ring کمک می‌کند تا بیشتر شبیه یک جهان زنده باشد.

حالت‌های دو نفره و PVP دارک سولز: حفظ شود

بازی دارک سولز

آخرین اثر بزرگ FromSoftware یعنی سکیرو با تمرکز بر داستان یک قهرمان نینجا منتشر شد و در آن خبری از ویژگی‌های شخصی‌سازی شخصیت و مولتی‌پلیر دارک سولز نبود. بسیاری از طرفداران به همین دلیل امیدوارند که شاهد بازگشت این ویژگی‌ها به Elden Ring باشند. از جمله توانایی ارسال پیام به بازیکنان، دعوت از دیگر بازیکنان و یا حمله به دنیای بازیکنان دیگر برای PVP.

سیستم نبرد مبتنی بر استقامت دارک سولز: صرف‌نظر شود

بازی دارک سولز

هر سولزلایک جدید منتشر شده توسط FromSoftware از ایده نبرد مبتنی بر مدیریت استقامت بیشتر و بیشتر فاصله گرفته است. هزینه نوار استقامت برای جاخالی دادن در Bloodborne و Dark Souls 3 عمداً کم شد. در حالی که استقامت به طور کامل از سکیرو حذف شد: به جای آن سیستمی به کار برده شد که در آن بازیکنان را از حملات بیهوده منع می‌کرد و به آن‌ها یاد می‌داد که حملات حساب شده و دقیقی داشته باشند. یک سیستم جنگی مشابه و تکامل یافته در Elden Ring که به طور ایده‌آل به بازیکنان پاداش می‌دهد و به طور منظم بین دفاع کردن، گول زدن و حمله سوئیچ می‌کند ، و هر نبرد و مبارزه باس‌ها آن را به یک رقص زیبا و پر تنش تبدیل می کند می‌تواند بسیار جذاب باشد.

منبع Screenrant

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.