Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

از بازی جدید لاک پشت‌های نینجا TMNT: Shredder’s Revenge چه انتظاری داریم؟

0

دو روز از معرفی بازی جدید لاک پشت‌های نینجا با نام TMNT: Shredder’s Revenge می‌گذرد. در این مدت کوتاه تنها کاری که توانستیم بکنیم غلبه بر هیجان وصف ناپذیرمان از این رونمایی بود. بازی جدید در سبک beat-em-up معرفی شده و یک بازگشت هیجان‌انگیز به ریشه‌ها محسوب می‌شود. اما چه انتظاراتی از این بازی باید داشته باشیم؟

انتظارات ما از بازی جدید لاک پشت‌های نینجا TMNT: Shredder’s Revenge

بهتر است هر چه خلاصه‌تر به این مطلب بپردازیم. رونمایی بازی آن‌قدر نکات مثبت داشت که نخواهیم چندان آن را مورد انتقاد قرار دهیم. با این حال این رونمایی همه‌ی چیزهایی که لازم بود را به ما نگفت، تا فعلا تشنه‌ی اطلاعات جدید بمانیم.

البته مهم‌ترین نکات درباره بازی گفته شده‌اند. قهرمان‌ها مشخص هستند و دشمن اصلی بازی هم پیداست. از طرف دیگر لاک پشت‌های نینجا TMNT: Shredder’s Rvenge یک مضمون کمدی همیشگی لاک پشت‌های نینجا را خواهد داشت. فضای آشنای داستانی بازی و جدی گرفته شدن بازی تیمی هم از دیگر موارد مثبت این رونمایی هستند.

 

 

داستان از نو روایت شود

یکی از مهم‌ترین المان‌های جهان لاک پشت‌های نینجا (ویکی پدیا)، چه در سریال‌های تلویزیونی چه در بازی، داستان است. البته اشتباه نکنید، این نیجاها برای جذاب بودن هرگز به داستان احتیاجی نداشته‌اند. و نخواهند داشت. اما داستان، روابط بین آن‌ها و استاد، فضای شهر نیویورک و فاضلابش، پیتزا و دیگر موتیف‌های ویژه این مجموعه، برای همراهی شما با آن اهمیت دارد.

طی سال‌ها داستان این مجموعه در ابعاد مختلفی گسترش یافته است. همچنین چند بار شاهد ریبوت آن هم بوده‌ایم. شبکه نیکل‌ادئون چند بار اقدام به ساخت مجموعه جدید با سبک بصری متفاوت کرده است. که در پی آن، داستان هم به عقب برگشته است. بنابراین جذاب است اگر حالا که Dotemu می‌خواهد بازی را دوباره بسازد و سبک آن را نسبت به بازی لاک پشت‌های نینجای استودیوی پلاتینیوم تغییر دهد، داستان را از نو روایت کند.

گیم‌پلی متفاوت و منحصر به فرد شخصیت‌ها

دنیای لاک پشت‌های نینجا چهار قهرمان مبارز و تعداد زیادی شخصیت مهم دیگر دارد. لاک پشت‌ها یا در واقع مهم‌ترین شخصیت‌های این بازی عبارتند از:

  • لئوناردو (لئو) – مغز متفکر و رهبر گروه چهارنفره لاک‌ پشت‌ها که متعهدترین شاگرد سنسِی محسوب می‌شود. او ماسک آبی می‌زند و با دو شمشیر می‌جنگد.

  • رافائل (رف) – ضدقهرمان گروه چهارنفره لاک پشت‌های نینجا، که یک ماسک قرمز بر صورت دارد و از یک جفت سای برای مبارزه استفاده می‌کند. او زود از کوره در می‌رود و معمولا در آغاز کردن درگیری درنگ نمی‌کند.

  • دوناتلو (دانی) – دوناتلو یک نابغه است. او عاشق اختراع کردن چیزهای جدید و تکنولوژی است و می‌تواند از ابزارها استفاده کند. دانی یک لاک پشت آرام است و ماسک بنفش می‌زند و با چوب‌دستی می‌جنگد.

  • مایکل‌انجلو (مایکی) – نوجوان خوش‌بین گروه است. مایکل انجلو روح آزادی دارد، شیطنت می‌کند و به خوبی می‌تواند نظم هر چیزی را به هم بریزد. او در ضمن عاشق پیتزا هم هست. مایکی ماسک نارنجی به صورت می‌زند و عضو نابالغ لاک پشت‌های نینجا است. او همچنین وظیفه خندادن مخاطب را برعهده دارد و از نانچیکو برای جنگیدن استفاده می‌کند.

مقدمات برای ساخت گیم‌پلی متفاوت برای هر شخصیت فراهم است. شخصیت‌پردازی متفاوت و سلاح‌های متفاوت. البته این چیزی نیست که به تازگی بخواهیم در یک بازی ویدئویی به دنبال آن بگردیم. اما شاید هرگز این تفاوت عمق لازم را نداشته است. اگر صرفا سلاح‌های مورد استفاده شخصیت‌ها عوض شود و یکی دو تغییر کوچک هم در حرکات آن‌ها بوجود بیاید، می‌توانیم باز هم بگوییم که گیم‌پلی متفاوتی به کار گرفته شده، اما این آن چیزی که طرفداران واقعی لاک پشت‌های نینجا از بازی TMNT: Shredder’s Revenge می‌خواهند نیست.

برای همین بهتر است که سازندگان بازی به فکر چاره‌ای برای متفاوت کردن گیم‌پلی هر مبارز کنند. بدین صورت که گیمر مجاب شود یک بار بازی را با هر یک از شخصیت‌ها تمام کند. علاوه بر این، در هنگام بازی تیمی، هر گیمری بتواند انتخاب واضح خود را نه بر اساس شخصیت محبوبش، که بر اساس آن‌چه در بازی ارائه می‌شود داشته باشد.

شخصیت‌های فرعی قابل بازی

اسپلینتر یا همان استاد بزرگ (سنسِی) که پدرمعنوی لاک پشت‌ها است، می‌تواند یکی از شخصیت‌های فرعی قابل بازی باشد. قرار دادن او با مهارت‌های فراوان و قدرت بسیار زیادش در نقش یک مبارز جذابیت‌های خاص خود را دارد. البته او همواره پشت پرده بوده و کمتر در درگیری‌ها شرکت داشته است. با این حال، در کمیک‌ها او به خوبی توانسته مهارت‌های نینجوتسوی خود را به رخ بکشد.

آپریل اونیل یکی دیگر از شخصیت‌های فرعی است که امیدواریم در این بازی حضور داشته باشد. حضور او به عنوان یک مبارز، یا یک شخصیت قابل بازیِ جایزه می‌تواند جذاب باشد. او همچنین می‌تواند به عنوان یک DLC به بازی اضافه شود. البته که امیدواریم مجبور نباشیم برای دیدن او در بازی و بازی کردن با این شخصیت دوست داشتنی بهای اضافه‌ای پرداخت کنیم.

کیسی جونز یکی دیگر از شخصیت‌های فرعی لاک پشت‌های نینجا است که می‌تواند در TMNT: Shredder’s Revenge حضور داشته باشد. او یک شخصیت قوی و یکی از نزدیک‌ترین متحدان لاک پشت‌ها محسوب می‌شود. او را می‌توانیم در خیابان‌های نیویورک با نقاب هاکی معروف خودش در حال مبارزه تصور کنیم.

داستان از زاویه دید شردر روایت شود

یکی از غافل‌گیری‌های بازی می‌تواند روایت داستان از زاویه دید اصلی‌ترین دشمن لاک پشت‌ها باشد. داستان بازی TMNT: Shredder’s Revenge هنوز مشخص نیست و ظاهرا نمی‌تواند اهمیت زیادی هم داشته باشد. با این حال چون بازی تمرکز زیادی بر شردر خواهد داشت، این پیچش داستانی می‌تواند همه چیز را چندین برابر جذاب‌تر کند.

قطعا در بازی اصلی ترین دشمنان ما و کسانی که با آن‌ها به مبارزه می‌پردازیم اعضای فوت کلن هستند. با این حال خیلی جالب می‌شود اگر در انتها بفهمیم که آن‌ها هرگز به بدی که فکر می‌کردیم نبوده‌اند و شردر اینگونه از ما و لاک پشت‌ها انتقام گرفته است.

موسیقی هشت بیتی

طبیعتا اگر بازی بخواهد همان موفقیت‌های Streets of Rage 4 را تکرار کند، بهتر است به آن‌چه می‌گوید وفادار باشد. باقی ماندن المان‌هایی مثل موسیقی در همان سبک و سیاق قدیمی، هارمونی خوبی با گیم پلی و روایت آن ایجاد می‌کند. می‌دانیم که گرافیک بازی در نوع پیکسل آرت است. بنابراین یک جنبه رتروی دیگر که می‌تواند در بازی دیده شود، موسیقی است.

سایداسکرول سریع و کوبنده

مراحل بازی آن‌طور که تا کنون نشان داده شده‌اند، از سرعت خوبی برخوردارند. اما تجربه نشان داده که هر چه قدر سریع‌تر در این مراحل پیشروی کنیم، لذت بیشتری می‌بریم. برای همین بهتر است ریتم بازی تند باشد، مراحل یکی پس از دیگری طی شوند و فرصت کافی برای تکرار بازی باشد. اگر سازندگان بتوانند گیم پلی بازی را آن قدر غنی نگه دارند که ما بخواهیم بارها هر مرحله را تکرار کنیم هم بسیار بهتر است.

البته نباید از تنوع مراحل چشم پوشی کنیم. باید یادمان باشد که فضاهای مختلف، استیج‌های متفاوت، تنوع بالای دشمنان و البته مرحله اساسی و همیشه حاضر آسانسور در این بازی باید وجود داشته باشند. در غیر این صورت TMNT: Shredder’s Revenge یک بازی لاک پشت‌های نینجا نخواهد بود. یا حداقل آن چیزی که ادعا می‌کند نیست.

مرگ ناگهانی و اثر پیتزایی

بدون تعارف یکی از مواردی که گیم پلی بازی را تاثیرگذار می‌کند، مرگ ناگهانی شخصیت‌ها است. اگر شما در بازی بیشتر از یک ضربه دشمنان را دوام آورید، گیم‌پلی بازی دگرگون می‌شود. با این که احتمالا بازی برای مخاطب فعلی سخت خواهد شد، اما چه چیزی جز مردن با یک ضربه می‌تواند شما را در این بازی حرفه‌ای کند؟

شاید قرار دادن پیتزا به عنوان جایزه یا جان اضافه در بازی کار پیش‌پاافتاده‌ای به نظر برسد. اما یک اتفاق خوشایند خواهد بود. اگر مجبور باشید برای به دست آوردن پیتزا و جان بیشتر به  فراخور آن، کار اضافه‌ای انجام دهید یا ماموریتی فرعی را از سر بگذرانید هم عالی می‌شود. حتا سازندگان می‌توانند اشیای مخفی را در بازی بگنجانند و آن اشیا می‌توانند تکه‌های پیتزا باشند.

حضور صداپیشه‌های جدید

جدیدترین اثر ساخته شده در دنیای لاک پشت‌های نینجا فیلم انیمیشنی Batman vs. Teenage Mutant Ninja Turtles در سال 2019 بود. این اثر بسیار جذاب و دیدنی آن‌جا مهم‌تر شد که سازندگان آن تصمیم گرفتند صداپیشه‌های شخصیت‌ها را کاملا عوض کنند. نتیجه فوق‌العاده بود. با این‌که خیلی از طرفداران لاک پشت‌ها، لئوناردو را با صدای «کم کلارک» یا «سث گرین» می‌شناختند، «اریک باوزا» توانست غوغا کند.

این موضوع برای دیگر شخصیت‌ها هم صادق است. بنابراین امیدواریم که اگر قرار است لاک پشت‌های نینجا در بازی TMNT: Shredder’s Revenge حرف بزنند و صدایی داشته باشند، از صداپیشه‌های جدید یعنی «اریک باوزا»، «درن کریس» (رافائل)، «کایل مونی» (مایکل انجلو) و «بارون وان» (دوناتلو) استفاده شود.

تاریخ انتشار این بازی هنوز مشخص نیست. با این حال بی صبرانه منتظر آن هستیم. در آینده اگر خبری از این بازی شد حتما شما را در جریان خواهیم گذاشت.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.