نینتندو در آینده بیشتر روی عناوین اصیل تمرکز خواهد کرد
رییس کمپانی نینتندو، شونتارو فروکاوا (Shuntaro Furukawa) اعلام کرده است که شرکت بعد از این روی ساخت عناوین اصیل نینتندو و پشتیبانی از بازیهای موجود تمرکز خواهد کرد.
علارغم موفقیت قابل قبول نینتندو پس از ارائه سوییچ به بازار در سال 2017 با تمرکز بازیهایی مثل اسپلاتون، ماریو، زلدا و انیمال کراسینگ، به نظر میرسد این شرکت بزرگ مایل است تا تنوع عظیمی در محصولات خود ایجاد کند.
در مصاحبهای با وبسایت Nikkei، فروکاوا اذعان کرده است که نینتندو برای موفقیت در رقابت با سایر شرکتهای سرگرمی مثل سونی و مایکروسافت میبایست به ایجاد امتیازات جدید متعهد شود و تولیدات خود را تکامل ببخشد.
او معتقد است: «این روزها با افزایش زمان خانهنشینی، دامنه تعریف سرگرمی به عنوان یک چیز مصرفی به شدت در حال توسعه است. بازیها ضرورت زندگی. پس بازیها میبایست برای اینکه توسط مشتریها برای زمان فراغتشان انتخاب شوند، میبایست هیجانانگیز و جالب باشند. رقابت دشوار است و من چندان خوشبین نیستم. خود من درباره انواع متفاوتی از سرگرمی مطالعه میکنم. در آینده، ما بر روی مجموعه جدیدی از بازیهای دنبالهدار مثل زلدا و ماریو تمرکز میکنیم.»
وقتی صحبت به سختافزار جدید میرسد فروکاوا کمی محافظهکارانه برخورد میکند و به نظر میرسد هنوز آمادگی لازم برای اعلام چیزی درباره شایعات پیرامون مدل جدید سوییچ را ندارد.
او در اینباره اشاره کرد: « ما دائما در حال ایدهپردازی برای کنسولهای جدیدی هستیم که بازار انتظارش دارد. اما به خاطر برخی محدودیتها در هزینه و فناوری، فعلا توانایی انجام بعضی کارها را نداریم. تیمهای توسعه سختافزار و نرمافزار هر دو در یک ساختمان قرار گرفتهاند. این دو دپارتمان در ارتباطی تنگاتنگ تلاش میکنند تا بتوانند با ایدهپردازی، انواع جدیدی از سرگرمی را خلق کنند.»
او در بخش دیگری از صحبتهای خود افزود: «برای تولید یک سختافزار تازه، ما باید از چند سال قبل مقدمات ساخت آن را فراهم آوریم. بنابراین ما بدون توقف در حال تلاش هستیم. در انتها، عامل تعیین کننده تجاری شدن یا نشدن یک محصول، توانایی آن در ایجاد یک تجربه نوین است.»
در نتیجه به نظر میرسد این شرکت هنوز آماده اعلام هیچگونه سختافزار جدیدی نیست. اما این مساله به طور قطع مورد توجه این کمپانی بازیسازی بزرگ است.