سازندگان بازی ریترنال هنوز راهی برای امکان ذخیره در بازی پیدا نکردهاند
در بازی ریترنال قابلیت ذخیره درحین بازی کردن وجود ندارد. احتمالا شاهد تغییر رویه بازی در این زمینه خواهیم بود. ریترنال، بازی ساخته شرکت Housemarque بوده و سبک rogue (یکی از ویژگیهای این سبک مرگ دائمی کاراکتر بازی است) دارد.
در این بازی برخلاف سایر بازی های مدرن موجود در این ژانر، قابلیت ذخیره بازی در هنگام بازی وجود ندارد. اگر کاراکتر شما در بازی کشته شود یا به هر دلیلی از بازی خارج شوید، بازی از ابتدا شروع خواهد شد.
منتقدان و طرفداران از روز عرضه این بازی منتقد اینگونه شکل ذخیره بازی بوده اند. با اینکه Housemarque اعلام کرده انتقادات را شنیده است، همچنان چیزی از سوی این شرکت مبنی بر شکل تغییر رویه ذخیره بازی اعلام نشده.
بر اساس ادعای سایت Axios Gaming، کارگردان این بازی، Mikael Haveri اعلام کرده سازندگان بازی ریترنال درحال کارکردن بر روی تعبیه قابلیت ذخیره حین بازی اند. کاری که به گفته او ساده نخواهد بود. میکائیل هاوری اعلام کرده آنها متوجه وجود فاکتور های آزار دهنده در بازی وجود دارد هستند.
البته راهحل این موضوع همچنان مشخص نیست و بازیسازان بازی ریترنال توضیحی در این باره ارائه نکرده اند.
میکائیل هاوری اعلام کرده :
در حال حاضر ما دقیقا نمیدانیم تغییر به چه شکل خواهد بود. بنابراین اعلام رسمی چیزی بهدلیل تفاوت سلیقه کاربران مختلف، بسیار سخت است.
قابلیت ذخیره بازی بهجز زمانهای ذخیره خودکار خود بازی در انتهای هر مرحله، بیشتر از هر بازی سبک rogue، در بازی ریترنال نیاز است. بسیاری از افراد نمیتوانند 4 ساعت یا بیشتر برای یک بازی بدون وقفه وقت بگذارند.
دیدگاه ما: بازی محبوب ریترنال باید پاسخگوی سلایق متفاوت باشد. در این صورت، برای حفظ محبوبیت خود نیاز به راضی نگه داشتن طرفداران خود دارد. از طرفی نیز تغییرات زیاد در بازی موجب دور شدن از سبک Rogue خواهد شد. پس میتوان دلیل این سردرگمی بازیسازان و کارگردان این بازی را کمی درک کرد.