گزارش: بتلفیلد ۲۰۴۲ در ابتدای توسعه سبک بتل رویال داشته است
مدتی از انتشار پر دردسر بتلفیلد 2042 میگذرد و آنطور که به نظر میرسد، این عنوان در ابتدا بتل رویال بوده و حتی چند ماه نیز با همین روند در دست ساخت بوده است، اما روند توسعه تغییر پیدا کرده و بتلفیلدی که الان شاهدش هستیم تبدیل به پروژه نهایی شده.
تام هندرسون که سابقه خوبی در اخبار و اطلاعات داخلی از استودیو Dice دارد، در ویدیویی مدعی شده که بازی بتلفیلد 2042 چندین ماه به شکل بتل رویال توسعه مییافته، دلیل این موضوع نیز این بوده که EA به Dice گفته «همان چیزی که الان معروف است را بسازید»، و منظور از این حرف هم چیزی جز سبک بتل رویال نبوده است. احتمالا Plus Menu را در بازی دیدهاید، این صفحه به خودی خود میتواند جا ماندههای بتل رویالی بازی را نشان دهد. طبق گفتههای هندرسون، بتلفیلد 2042 حتی در اوایل سال 2020 نیز با روند بتل رویال جلو میرفته و پس از به وجود آمدن مشکلاتی، تیم توانسته ناشر را ترغیب به تغییر تصمیم خود کند.
در ادمه ویدیو شاهد هستیم که هندرسون مدعی میشود EA دستور حذف کلاسهای مختلف از بازی را داده و به جای آن Specialistها را جایگزینشان کرده، تا بازی بیش از پیش به وارزون شبیه باشد و بتل رویال بودنش را بیشتر به ما ثابت کند. هندرسون همچنین میگوید که بتلفیلد 2042 به مدت 18 ماه در دست ساخت بوده است.
اگر به بخش Hazard Zone در بتلفیلد 2042 نگاه کنید متوجه خواهید شد که عناصر بسیاری از ژانر بتل رویال در این بخش یافت میشود. گویا قرار بوده قسمت اصلی بازی همین Hazard Zone باشد که بعدتر تغییر ماهیت پیدا کرده و چیزی شده که الان میبینیم. بین آپریل و آگوست سال 2020 بوده که روند توسعه کاملا تغییر یافته و از بتل رویال دور شده است و عناصر قدیمی بتلفیلد به بازی برگشته و محصول نهایی را شکل داده.
با توجه به ایرادات فنی فراوان در زمان عرضه (و حتی همین الان)، عدم نمایش مناسب گیمپلی، تاخیر بازی و جدایی اعضای مهم Dice از این استودیو، میشد حدس زد که روند توسعه خیلی خوب پیش نمیرفته و قضیه همانطوری بوده که هندرسون در ویدیوی خود به آن اشاره میکند.