جرج آر. آر. مارتین: الدن رینگ آماده شده و فوقالعاده به نظر میرسد
هایپ برای بازی الدن رینگ بیش از هر زمانی است و وقتی میبینیم این عنوان دو بار پشت سر هم مورد انتظارترین بازی از دیدگاه مردم در TGA شده بیش از پیش به بزرگ بودن بازی پی میبریم. جرج آر. آر. مارتین که در کنار میازاکی دنیای تاریک و مرموز الدن رینگ را خلق کرده در بلاگی شخصی زبان به تمجید جدیدترین بازی فرام سافتور گشوده و کمی هم از روند همکاری با هیدتاکا میازاکی و تیم او گفته است. شما میتوانید در زیر تمام صحبتهای او را بخوانید:
چند سال پیش هیدتاکا میازاکی و همکاران بازیساز فوقالعادهی او که سری بازی دارک سولز را ساختهاند، از ژاپن با من تماس گرفتند و درخواست کردند که روی پیشزمینه و تاریخِ بازی جدیدی که در حال توسعهاش بودند کار کنم. حقیقتا بازیهای ویدیویی به تیپ من نمیخورند – البته در ایام جوانی بازیهایی مثل RAILROAD TYCOON ،ROMANCE OF THE THREE KINGDOMS و MASTER OF ORION را تجربه کرده بودم – اما این پیشنهاد آنقدر هیجانانگیز بود که نمیتوانستم رد کنم. میازاکی و تیم او در فرام سافتور در حال کار روی بعضی چیزهای بسیار جالب (همانند آرت استایل بازی) بودند و چیزی که از من میخواستند این بود که کمی روی جهانپردازی این بازی کار کنم: دنیایی تاریک و عمیق که نقش بنیاد اصلی بازی آنها را داشته باشد. و آنطور که به نظر میرسد، من هم عاشق ساختن جهانهای مختلف و نوشتن تاریخ خیالی بودم.
پس من وظیفه خودم را انجام داده و آن را به دوستان جدیدم در ژاپن تحویل دادم. و سالها گذشت. این روزها بازیهای ویدویی به اندازه فیلمهای سینمایی بزرگ هستند (حتی از آن هم بزرگتر البته…) و همانقدر هم ساختنشان طول میکشد.
اما سرانجام الدن رینگ آماده شده است.
و باید بگویم این بازی خارقالعاده به نظر میرسد.
بازی الدن رینگ که با همکاری جرج. آر. آر. مارتین، خالق نغمه یخ و آتش و تیم فرام سافتور توسعه یافته، در تاریخ 25 فوریه 2022 مصادف با 6 اسفند امسال برای کنسولهای نسل هشتم و نهم سونی و مایکروسافت و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.