از قابلیتهای دسترسی آسان بازی God of War Ragnarök رونمایی شد
دیروز بود که به مناسبت روز جهانی آگاهسازی از دسترسی آسان، استودیوی سانتا مونیکا و پلی استیشن ویدیوهایی از بازی مورد انتظار God of War Ragnarök به نمایش گذاشتند و علاوه بر به رخ کشیدن جلوههای بصری بهبود یافته، از ویژگیهای دسترسی آسان بازی God of War Ragnarök هم سخن گفتند و نشان دادند که این موضوع اهمیت زیادی برای آنها دارد، چرا که بیش از 60 فابلیت مختلف برای شخصیسازی تجربه خودتان در بازی God of War Ragnarök خواهید داشت.
در ادامه، با این ویژگیها که برای آسان ساختن دسترسی بازیکنان طراحی شدهاند آشنا خواهید شد.
این قابلیتها به نسخه رایانههای شخصی گاد او وار 2018 اضافه شده بودند که حالا در نسخه کنسولی بازی God of War Ragnarök نیز حضور دارند:
قابلیت دویدن خودکار: با نگه داشتن استیک روی دسته، کاراکتر شروع به دویدن خواهد کرد، اگر این دکمه را نگه دارید دویدن ادامه پیدا میکند و پس از چند ثانیه نیازی به نگه داشتن دکمه نخواهید داشت. شما میتوانید به دلخواه خود مقدار زمان مورد نیاز برای دویدن خودکار پس از فشردن دکمه را شخصیسازی کنید.
نقطه مرکزی: کسانی که از موشن سیکنس رنج میبرند و مشکل تمرکز دارند، میتوانند از سه نقطه با هفت رنگ مختلف استفاده کنند که در مرکز صفحه ظاهر میشود و تجربه بازی را آسانتر میکند.
نشانهگیری: شما میتوانید هم با نگه داشتن یک دکمه یا هم با فشردن دکمه برای یک بار نشانه بگیرید.
دفاع (بلاک): شما میتوانید هم با نگه داشتن یک دکمه یا هم با فشردن دکمه برای یک بار دفاع کنید.
موارد جدید God of War Ragnarök
بهبود زیرنویسها و توضیحات
شخصیسازی بسیار بیشتری در زیرنویسها و توضیحات صفحه وجود خواهند داشت.
اندازه زیرنویسها و توضیحها: اندازههای بیشتری به اندازه زیرنویس اضافه شدند و حداقل اندازه زیرنویسها، بیشتر شده است. گزینه دیگری نیز برای بزرگتر کردن اندازه نوشتهها وجود دارد که خواندن متنها را راحتتر میکند. یک بخش خاص برای قرار گرفتن متون نیز به بازی اضافه شدهاند که با معیارهای زیرنویس فیلم همخوانی دارند.
رنگ زیرنویسها و توضیحها: شما میتوانید رنگ نام کسی که حرف میزند، بدنه زیرنویس و توضیحات را تغییر دهید. برای این کار 7 رنگ مختلف وجود دارد.
نام شخصیتی که سخن میگوید: شما میتوانید مشخص کنید که در زیرنویس، نام کسی که حرف میزند مشخص شود یا نه.
توضیحها: توضیحات مختلفی برای فهمیدن اتفاقاتی که در محیط بازی میافتند اضافه شده است.
تار کردن پسزمینه زیرنویسها و توضیحات.
تاریکتر کردن پس زمینه زیرنویسها و توضیحات.
مشخص شدن مکانِ صدایی که از محیط بازی شنیده میشود: این قابلیت برای حل معماها بیشتر استفاده خواهد شد.
اندازه نوشتهها و آیکونها
حداقل اندازه نوشتهها نسبت به نسخه 2018 بیشتر و بهتر شده است. شما میتوانید نمونه آن را در تصویر زیر ببینید:
بالا: تنظیمات پیش فرض/پایین: بزرگ شدن اندازه نوشتهها
همچنین آیوکهای داخل بازی نیز بزرگ و کوچک میشوند، و میتوانید آنها را در اندازه مورد علاقه خود نگه دارید، همانند تصویر زیر:
چپ: بزرگترین آیکون/راست: گوچکترین آیکون
دکمههای دسته
برای آسانتر شدن دسترسی بازیکنان، جاگیری دکمهها و کاری که انجام میدهند بیش از قبل قابل شخصیسازی هستند و حالتهای آماده زیادی برای انتخاب نیز وجود دارند. برای کارهایی مثل اسپارتان ریج یا موارد دیگر، راههای متفاوتی وجود خواهند داشت و فعالیتهایی که بیش از یک دکمه نیاز دارند نیز قابل شخصیسازی هستند.
حالت کنتراست بالا
در این حالت میتوانید رنگهای متفاوتی به شخصیتها، دشمنان و آیتمهای داخل بازی بدهید. این کار برای بهتر دیده شدن بازی است و کسانی که مشکل کور رنگی دارند میتوانند با استفاده از این حالت، از بازی لذت بیشتری ببرند!
نمونهای از رنگبندی شخصیتهای داخل بازی
موارد ذکر شده از ویژگیهای دسترسی آسان بازی God of War Ragnarok بودند که هنگام عرضه در دسترس خواهند بود. برای توضیحات بیشتر و کامل میتوانید به بلاگ پلی استیشن مراجعه کنید و تمام 60 ویژگی را با توضیحات کاملشان بخوانید.
دیدگاه ما: با توجه به اینکه سازندگان چند بار اشاره کردهاند که این بازی در شرف تکمیل است، میتوان نتیجه گرفت که پلی استیشن در حال تدارک دیدن نمایشی بزرگ برای این عنوان و مشخص کردن تاریخ عرضهاش است. برخی شایعات میگویند این مراسم در کمتر از سه ماه دیگر برگزار خواهد شد.