احتمال تصاحب کمپانیهای بیشتر توسط سونی وجود دارد
به گفته Kenichiro Yoshida و Hiroki Totoki که به ترتیب مدیر ارشد اجرایی و مدیر ارشد مالی هستند، سرمایهگذاری و تصاحب کمپانی های بازی توسط سونی همچنان ادامه خواهد داشت. Yoshida اعلام کرد که طی صحبت با مدیریت Bungie متوجه اهمیت توسعه بازیهایی با تعامل با کاربران شده است. او افزود که در این حیطه کمپانی سونی همچنان چیزهای زیادی برای یادگرفتن دارد و سرمایهگذاری اش را ادامه خواهد داد.
در همین کنفرانس، یوشیدا از تمایل شرکت برای ایجاد بیش از ۱۰ سرویس بازی زنده همزمان با یادگیری از Bungie تا سال ۲۰۲۶ گفت.
Totoki-san اعلام کرد که ظرفیت توسعه و کیفیت شرکت سونی در حیطه فرست-پارتی باید پیشرفت داشته باشد.
این یکی از مهمترین ارکان استراتژی کمپانی خواهد بود. اگر فرصت و زمینهای ایجاد شد؛ تصاحب کمپانیها بررسی خواهد شد و ادامه خواهد داشت.
Yoshida-san در ادامه گفت چیزی که درمورد تصاحب شرکتهای مختلف مهم خواهد بود افزایش اعتبار برای بازیکنان و بازیسازان است.
او افزود در کنار داشتن سهم، همکاری و مشارکت یک دیدگاه کلیدی خواهد بود.
در پاسخ به سوالی با مضمون اینکه آیا کسب و کار کم اهمیت برای فروش نیز وجود خواهد داشت یا نه یوشیدا اعلام کرد که چنین کسب و کاری در این شرکت وجود ندارد.
Yoshida-san همچنین خلاصهای از استراتژیهای پلی استیشن بیان کرد.
- داشتن ابتکار عمل برای نزدیک شدن به سازندگان با ساخت بازی IP و همچنین نزدیک شدن به کاربران با ارائه تبلیغات مستقیم به مصرف کننده.
- کنسولها: سونی قصد دارد به میزان فروش ۱۸ میلیون کنسول پلی استینشن ۵ در سال مال جاری برسد.
- سرویسهای اینترنتی: سرویس PlayStation Network در مجموع ۱ تریلیارد و ۸۰۰ میلیارد ین با ۱۰۰ میلیون اکانت مختلف داشته است. در ماه آینده برای تقویت سرویسهای اینترنتی پلی استیشن و PSN فرمت جدیدی از پلی استیشن پلاس نیز اجرا خواهد شد.
- استودیوهای فرست-پارتی: با اینکه پلی استیشن به حفظ رابطهاش با استودیوهای ترد-پارتی ادامه میدهد، استودیوهای فرست پارتی آن سال گذشته سرمایهگذاریهای بزرگی انجام داده اند.
- سونی یک قرارداد قطعی برای تصاحب کمپانی Bungie امضا کرده که یک پیشرفت بزرگ برای سرویسهای بازی آنلاین سونی به شمار میرود.
Yoshida-san نهایتا تایید کرد که سونی به توسعه بازیهای IP خود در فضاهای رسانهای مختلف مثل سینما و تلویزیون ادامه خواهد داد.
او همچنین از متاورس و تقاطع کردن بازیها، فیلمها، موزیک و انیمه در فضای اینترنتی صحبت کرد
علاوه بر این سونی از هوش مصنوعی برای ساخت بازیهایش استفاده خواهد کرد. این درحالیست که این کمپانی از فنآوری حس در تولید مدلهای سه بعدی بهره میبرد.
دیدگاه ما: با وجود صحبتهایی که مدیر ارشد اجرایی و مدیر ارشد مالی سونی انجام داده اند؛ انگیزه بالای این شرکت برای رشد و توسعه واضح است. این توسعه در دنیای گیم نیز اتفاق خواهد افتاد و یکی از گزینههای این کمپانی تصاحب کمپانی های بازی توسط سونی خواهد بود.