پروژه Moorcroft – برنامه مایکروسافت برای پرداخت به بازیسازان برای ساخت دموی گیم پس
مایکروسافت پروژه Moorcroft را معرفی کرده است، برنامه جدیدی که دموی بازی های آینده را به ایکس باکس گیم پس میآورد.
پروژه Moorcroft که قرار است در سال آینده عرضه شود، مایکروسافت به توسعهدهندگان پول میدهد تا نسخههای نمایشی بازیهای آینده خود را بسازند و آنها را به سرویس اشتراک بیاورند. مایکروسافت نگفت که آیا محدودیت زمانی اجباری برای این نسخههای نمایشی وجود دارد یا نه، یا اینکه تا چه زمانی پس از راهاندازی سرویس اشتراک باقی میمانند.
این برنامه با تمرکز بر دموهای بازی های مستقل و کمک به توسعه دهندگان آنها برای دریافت اطلاعات و ایجاد هیجان برای بازی های خود شروع می شود.
مایکروسافت به توسعهدهندگانی که نسخههای نمایشی برای Game Pass میسازند اجازه میدهد عملکرد آنها را ببینند و همچنین به آنها پول پرداخت کنند.
ما به عنوان یک تیم دور هم نشسته بودیم و فکر میکردیم، یادت میآید قبلاً به E3 میرفتی، به PAX میرفتی، و به دیدن برخی از سازندگان مورد علاقهات میرفتی و آنها قطعه یا سطحی از یک بازی را داشتند میتوانست آنجا بنشیند و بازی کند، و یک نفر از استودیو درست در کنار شما در گوش شما وجود دارد که میگوید: «آن دکمه را فشار دهید، بروید زیر آنجا، آن کارها را انجام دهید».
سارا باند، نایب رئیس شرکت، تجربه سازنده بازی و اکوسیستم، در طی ارائهای که به مطبوعات نشان داده شد، گفت: «شما میتوانید بازی را تجربه کنید، و آنها در مورد آنچه که در حال ساختن و آیندهی آینده هستند، هیجان ایجاد میکنند».
این فرصتها کوچکتر و کوچکتر میشوند و تکرار آنها سختتر میشود. «بنابراین ما گفتیم میدانی چیست؟ چرا Game Pass را نمیگیریم و آن را شبیه به صفحه نمایش نمیکنیم؟ چرا به یک توسعهدهنده این امکان را نمیدهیم که یک قطعه، سطحی از بازی خود را بگیرد و آن را در Game Pass منتشر کند. برای چیزی که در راه است هیجان ایجاد کنید، و همچنین در حین تنظیم و آماده سازی بازی خود، بازخورد بسیار ارزشمندی را دریافت کنید؟ و بهویژه برای توسعهدهندگان مستقل، استودیوهای کوچکتر که لزوماً منابع زیادی برای اجرای برنامه خود برای جذب مخاطبان بزرگ ندارند، دشوار است.»
باند در توضیح اینکه چرا مایکروسافت برای نسخههای نمایشی به توسعهدهندگان پول میدهد، اضافه کرد:
برای ما مهم است که هر کاری که انجام میدهیم هم برای بازیکنان و هم برای سازندگان منفعت داشته باشد. بنابراین به عنوان بخشی از این، ما برنامه را تنظیم کردهایم و ساختار آن را به گونهای تنظیم کردهایم که توسعه دهندگان در واقع غرامت مالی برای بازی دریافت می کنند و در واقع از نظر مالی به آنها سود می رساند و همچنین از بازخوردهای عالی نیز بهره مند می شوند.
سونی در ماه اکتبر یک ویژگی Game Trials را به پلیاستیشن 5 اضافه کرد که در ابتدا نسخههای نمایشی محدود زمانی برای Death Stranding Director’s Cut و Sackboy: A Big Adventure در دسترس بود.
اشتراک جدید گرانتر PlayStation Plus Premium همچنین شامل آزمایشهای محدود زمانی بازیهای PS4 و PS5 میشود – طبق گزارشها، سونی به توسعهدهندگان اطلاع داده است که اکنون برای هر عنوانی که قیمت آن 34 دلار یا بالاتر (حدود 27 پوند) است، یک نسخه نمایشی بازی حداقل دو ساعت طول بکشد.