بازی Alone in the Dark به دنیای بازیهای ویدیویی بر میگردد
سونی در آخرین بیانیه خود بازگشت عنوان کلاسیک و صاحب سبک در بازیهای ترسناک یعنی تنها در تاریکی (Alone in the Dark) را تایید کرد. این عنوان قرار است تحت یک بازنگری (Reimagining) از عنوان اصلی و برای کنسول پلی استیشن 5 منتشر شود. این بازی ابتدا در سال 1992 توسط تیم «آتاری» و برای پی سی عرضه شد. باور بر این است که این عنوان پایه گذار سبک وحشت بقا (Survival Horror) در بازیهای ویدیویی است.
این بار شاهد این هستیم که استودیو «پیسیز اینترکتیو» (Pieces Interactive) با حفظ روح اولیه بازی و المانهای پایهگذار این اثر سعی دارد یک بازنگری و تصوری دوباره با تکنولوژی پیشرفتهتر و قدرتمندتر ارائه دهد.
سونی میگوید:
برای اینکه در حق این اثر پایهگذار ناحقی نشود، ما تیمی از بهترین و با استعداد سازندگان جوان و سازندگان کهنه کار را گردآوری کردهایم. داستان بازی توسط مایکل هدبرگ نویسنده آثار معروفی همچون Amnesia و SOMA بازسازی شده است که به جرئت میتوان گفت از تاثیرگذارترین آثار ترسناک در بازیهای ویدیویی هستند.
سونی به دیگر استعدادهایی که به این بازنگری آورده است اشاره میکند. از این استعدادها میتوان به گیرمو دل تورو (Guillermo del Toro)، گای دیویس (Guy Davis) که طراحی هیولاها را بر عهده دارد اشاره کرد. نمیتوان از آثار ترسناک صحبت کرد و از موسیقی متن آن چیزی نگفت، جیسن کوهنن (Jason Köhnen) که سازندهای افسانهای در سبک جَز تاریک (Dark Jazz) است قسمت موسیقی متن این بازی را بر عهده دارد.
در بازسازی Alone in the Dark قرار است با داستانی کاملا متفاوت برخورد داشته باشیم، با این حال همچنان کارکترها، مکانها و تمهای سری اصلی را در بازی خواهیم دید. سونی میگوید که بازیکنان احتیاجی به بازی کردن دیگر عناوین این مجموعه را ندارند تا از این بازی لذت ببرند. بازیکنان قدیمی نیز احساس آشنایی خاصی را با محیط جدید خواهند داشت.
گویا قرار است این بازی با یک تم گاثیک (Gothic) در آمریکای شمالی و دارای المانهای لاوکرافتی باشد. بازی همچنین در عمارت «درسیتو» (Derceto Mansion) که در دیگر عناوین نیز مکان اصلی داستان بوده است روایت شود. دو شخصیت اصلی داستان امیلی هارتوود (Emily Hartwood) و ادوارد کارنبی (Edward Carnby) نیز مانند بازیهای اصلی قابل بازی خواهند بود.
دشمنان بازی بازطراحی شدهاند و قرار است با دشمنانی جدید دست و پنجه نرم کنیم، اما بازی شامل دشمنان قدیمی نیز میشود و قرار نیست آنها را از دست بدهیم. انتظار میرود بازی با استفاده از فناوریهای جدید تجربهای بهینهتر به بازیکنانی که تاکنون نتوانستهاند این بازیها را تجربه کنند ارائه دهد، تجربهای سرشار از ترس و استرس، پرشده از معماها و مبارزاتی نفسگیر. در حال حاضز باید منتظر اخبار تکمیلی و تاریخ عرضه بازی بمانیم.