Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

عطش سرعت در بازی Need for Speed Unbound استودیوی کرایتریون

0

بازی جدید «نید فور اسپید» (Need for Speed) معرفی شد و برای کنسول‌های نسل تازه و پی سی عرضه خواهد شد. این بازی که Need for Speed Unbound نام دارد تفاوت‌های زیادی با دیگر عناوین این سری دارد. تفاوت‌هایی که خوب و هم بد هستند.

بازی Need for Speed Unbound برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و سری اس و پی سی عرضه می‌شود. پس از طی حدودا ده سال، استودیوی «کرایتریون» (Criterion) الکترونیک آرتز، دوباره توسعه‌دهنده اصلی این بازی است.

از رونمایی از این بازی چند روزی می‌گذرد و تا انتشار آن زمان زیادی باقی نیست. اطلاعات زیادی از بازی داریم و اطلاعات تکمیلی هم در راه هستند. به خصوص این‌که یک نمایش گیم‌پلی کامل از Need for Speed Unbound ندیده‌ایم. با این حال، همه چیز خوشایند به نظر می‌رسد. مگر یک چیز: فرمول همیشگی بازی‌های داخلی الکترونیک آرتز: استفاده از انجین فراست‌بایت. بعد از بتلفیلد سخت است که ببینیم بازی دیگری با این فرمول موفق می‌شود.

بی قید و بند

دسامبر امسال شاهد عرضه بازی Need for Speed Unbound خواهیم بود. نید فور اسپید جدید قرار است برای کنسول‌های نسل جدید با وضوح تصویر 4K و نرخ فریم 60 قاب بر ثانیه عرضه و اجرا شود. بازی در یک جهانِ آزاد وسیع به نام Lakeshore جریان خواهد داشت. فیزیک بازی در نرخ فریم بالا عمل می‌کند و طبق گفته سازندگان «کنترل بیشتری بر حرکت فیزیکی ماشین‌ها» دارید.

تریلر رونمایی از بازی پنج‌شنبه منتشر شد و نشان داد که سبک هنری بازی تغییر کرده است. ظاهرا نید فور اسپید با این قسمت از قید و بندهای سابق رها شده است و به مسابقات خیابانی و زیرزمینی پیوسته. تاکید بازی بر هنر گرافیتی به گیم‌پلی هم سرایت کرده و به عنوان مثال شما با رانندگی هنرمندانه، نیترو به دست می‌آورید.

 

 

«کرین کریمینز» کارگردان بازی درباره آن می‌گوید:

نید فور اسپید یعنی جریان سازی. نید فور اسپید یعنی ساختارشکنی. نید فور اسپید یعنی سرپیچی. در قلب آن فانتزی مسابقات خیابانی است، پس ما باید بتوانیم سبک هنری جدیدی را به خدمت بگیریم، نگاه جدیدی داشته باشیم و راه‌های جدیدی برای نمایش بازی پیدا کنیم. تا نه تنها از همه چیزهای دیگر متمایز شویم، بلکه بتوانیم خلاقیت‌مان را به گونه‌ای بروز دهیم که جریان ساز شود.

اسکرین‌شات‌های رسمی رونمایی از بازی Need for Speed Unbound را ببینید:

 

بازگشت کرایتریون

کراتریون ساخت بازی جدید را حداقل از سال 2020 شروع کرده. Need for Speed Unbound بسیاری از مشخصات مورد انتظار طرفداران قدیمی مجموعه را دارد. علاوه بر این‌که تمرکز اصلی آن روی مسابقات خیابانی است، بازی دارای بخش تک نفره آفلاین و همچنین کراس پلی است.

بازی تمرکز اصلی را روی خود ماشین‌ها گذاشته و به همین دلیل خبری از نمای داخل کابین نیست. اما نمای کاپوت و نمای نزدیک ماشین در کار هستند.

اما با این‌که این بازی خیلی با عناوین قبلی مجموعه فرق می‌کند و سازنده سنتی این بازی‌ها یعنی Ghost Games تقریبا به دست فراموشی سپرده شده، نمی‌توان آن را یک «ریبوت» نامید.

«کرایتریون» بعد از سال 2013 دیگر دست به خلق عنوانی در این سری نزده بود. سری بازی پرطرفدار و با سابقه‌ای که از سال 1994 در بازار ویدئو گیم حضور دارد. کرایتریون،‌ سازنده بازی‌های رانندگی کلاسیکی مثل Burnout Paradise اخیرا در ساخت بازی‌های بتلفیلد و «استار وارز بتل‌فرانت» به دیگر استودیوها کمک کرده بود.

بازی قبلی این مجموعه Need for Speed Heat با استقبال طرفداران و منتقدان مواجه شده بود. مجموعه‌ای با قدمت سی سال که تقریبا همه عناوینش در محدوده‌ی نمره متای 70 سیر کرده‌اند. بازی قبلی درخشان عمل کرد و مثلا نویسنده IGN در نقد خود آن را «شگفت‌‌آورترین نید فور اسپید در چند سال اخیر» نامید. اما این هم باعث نشد که الکترونیک آرتز ساخت این بازی را از «گوست گیمز» بستاند و به کرایتریون بدهد.

استودیویی که علاوه بر نگه داشتن و تاکید بر نقاط قوت جوانب دیگری در گیم‌پلی آن را پیشرفت می‌دهد.

اگر بخواهم به طور خلاصه بگویم که داریم چه می‌کنیم، داریم سعی می‌کنیم کاری کنیم که بازی‌کننده حس کند یک راننده خیابانی واقعی است. و شرط‌بندی‌های دیوانه‌وار مثل یک راننده واقعی انجام دهد. و بالا و پایین‌ها و هیجانِ آن‌چه این فانتزی را شکل می‌دهد را تجربه کند.

از طريق ign

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.