هیدتاکا میازاکی مشکلی با ریسمتر شدن Demon’s Souls توسط استودیوی دیگری ندارد
Demon’s Souls یک عنوان کلاسیک است که از مهمترین آثار فرامسافتور تاکنون به شمار میرود. این بازی آغازکنندهی موفقترین سری ساخته شده توسط فرامسافتور و تثبیت کنندهی هیدتاکا میازاکی بهعنوان کارگردان این استودیو و سری سولز است.
اما بهدلیل در دسترس بودن Demon’s Souls برای فقط یک پلتفرم (پلیاستیشن ۳)، بازی کردنش در این روزها سختتر از بقیهی بازیها است. ایدهی اینکه بازی Demon’s Souls ریمستر، ریمیک یا حتا بهسادگی برای کنسولهای نسل جدید پورت بشود، چیزی است که هر هواداری سالهاست مشتاق شنیدن آن است.
کارگردان بازی هیدتاکا میازاکی میداند که Demon’s Souls تا چه اندازه نزد طرفداران اهمیت دارد. اما او علاقهی بیشتری به کشف ایدههای جدید همراه با تیمش در فرامسافتور دارد. او در مصاحبهای با گیماینفورمر با ذکر مثالی، ذهنیت خودش را درمورد این ایده توضیح میدهد:
«مثل نوشتن است؛ وقتی جوانتر هستید و به آثار گذشتهی خود نگاه میکنید و خودتان میگویید: اوه خدای من! چه با خودم فکر کرده بودم؟ این به معنای خجالتزده بودن من نیست، فقط علاقه ندارم که به کارهای گذشتهام نگاه کنم.»
با این وجود میازاکی گفته است از اینکه استودیوی دیگری این بازی را بهخوبی ریمستر بکند لذت خواهد برد. او در همین مصاحبه گفته است: «اگر استودیوی دیگری باشد که عاشق اثر اصلی باشد و تمام علاقهشان را برای بازسازی آن بهکار بگیرد، آن موقع از این اتفاق لذت میبرم.»
«فکر کردن ایدهی ریمستر کردن این بازی مرا دستپاچه میکند، این کار پیچیدهای است. اما درک میکنم که بسیاری از بازیکنان وجود دارند که عاشق Demon’s Souls هستند، پس اگر استودیویی باشد که بهتواند به خوبی از پس این کار بربیاید، من با آن مشکلی ندارم.»
درنهایت آیپی Demon’s Souls متعلق به سونی است و حرف آخر را برای ریسمتر شدن این بازی، صاحب آن میزند.
«این اولین بازی فانتزی اکشنی بود که من ساختم یا کارگردانی کردم. با وجود خاطرات خوبی با ساخت آن دارم، اما در جایگاهی نیستم که بتوانم نظری دربارهی ریمستر شدنش بدهم.»
تا زمانی که این ریمستر/ریمستر/بازعرضه را ببینیم، میتوانیم به بازی جدید آنها یعنی Sekiro: Shadows Die Twice که ماه مارچ عرضه میشود توجه کنیم.