Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

مایکروسافت شرکت بتسدا سازنده و ناشر فال‌اوت و اسکایریم را خرید

0

مایکروسافت با اقدام اخیر خود شوکی به صنعت بازی‌سازی وارد کرده است. این شرکت به تازگی اعلام کرده که زنی‌مکس مدیا را خریداری کرده است که بتسدا نیز یکی از زیرمجموعه‌های این شرکت محسوب می‌شود. خرید بتسدا توسط مایکروسافت به این معنی است که این شرکت، مالکیت عناوین و مجموعه‌های متعدد و بزرگ این استودیو مانند فال‌اوت، دووم، دیس‌آنرد، ولفنشتاین، الدر اسکرولز، پری، کوِیک و … را تحت اختیار خود درآورده است.

بیشتر بخوانید: 20 بازی مهم بتسدا در گیم پس مایکروسافت برای ایکس باکس و پی سی

استودیو‌هایی که با این خرید تحت مالکیت مایکروسافت در می‌آیند:

  • Bethesda Softworks
  • Bethesda Game Studios
  • id Software
  • ZeniMax Online Studios
  • Arkane
  • MachineGames
  • Tango Gameworks
  • Alpha Dog
  • Roundhouse Studios

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی فیل اسپنسر، رئیس مایکروسافت، این شرکت برای خریداری زنی‌مکس مدیا مبلغ ۷.۵ میلیارد دلار پرداخت شده است.

در بیانیه‌ای که از سوی مایکروسافت منتشر شده گفته شده: «بازی‌های بتسدا همیشه در کنسول ایکس‌باکس و قلب میلیون‌ها بازیکن در سرتاسر جهان جایگاه ویژه‌ای داشته‌اند.»

در ادامه‌ی این بیانیه آمده است:

تیم‌های ما از زمان ساخت اولین عنوان خارق‌العاده‌ی DOOM و موتور id Tech آن که باعث تحولی در بازی‌های پی‌سی شده بود و همچنین اولین بازی بتسدا برای ایکس باکس اصلی، یعنی بازی The Elder Scrolls III: Morrowind سابقه‌ی همکاری نزدیکی داشته‌اند.

طی سال‌های گذشته صحبت‌های سازنده و مهمی با مدیران بتسدا داشته‌ام و با آن‌ها درباره‌ی آینده‌ی بازی‌ها صحبت کرده‌ام. خیلی وقت است که درباره‌ی فرصت‌های موجود در برابر بازی‌سازان برای افزایش جامعه‌ی مخاطبان آن‌ها نظرات مشترکی داشته‌ایم.

عناوینی که بتسدا از این به بعد خواهد ساخت، از طریق ایکس باکس گیم پس در اختیار کاربران پی‌سی و کنسول قرار می‌گیرند. تاکنون اشاره‌ای به عناوین قدیمی‌تر این استودیو مانند Starfield و The Elder Scrolls VI نشده است.

تاد هاوارد، کارگردان بتسدا، در رابطه با این همکاری می‌گوید: «همکاری ما مربوط به چیزی بیشتر از یک پلتفرم یا یک صفحه است. ما در خصوص قدرت بنیادی و تاثیرگذاری بازی‌ها تا حد زیادی هم‌نظر هستیم. می‌دانیم که بازی‌ها تا چه اندازه می‌توانند افراد را به یک‌دیگر متصل کنند، به آن‌ها قدرت و توانایی ببخشند و موجب شادی آن‌ها شوند.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت این اتفاق گفته است:

همچنین معتقدیم که هرکسی هرکجا که باشد و از از پلتفرمی که برای بازی استفاده می‌کند باید بتواند این حس را تجربه کند. نباید فرقی داشته باشد که فرد از چه اندازه‌ی صفحه نمایشی استفاده می‌کند، چه کنترلری در اختیار دارد و یا اصلا می‌تواند از کنترلر استفاده کند یا خیر.

هاوارد ادامه می‌دهد: «فکر نمی‌کنیم جایی بهتر از ایکس باکس بتوان افرادی را پیدا کرد که بتوان چنین هدف مشترکی با آن‌ها داشت. دوستی‌های ما با افراد حاضر در ایکس باکس به گذشته‌های دور باز می‌گردند. فیل اسپنسر و مقام‌های ارشد زیردست او، همگی برای بازیکنان اولویت مطلق قائل هستند و نقطه‌نظراتشان در این خصوص تنها حرف نیست.»

 

دیدگاه ما: به نظر نمی‌رسد که مالکیت مایکروسافت بر بازی‌های ساخته‌ی بتسدا به این معنی باشد که عناوین این استودیو به عناوین انحصاری مایکروسافت تبدیل شوند. به عقیده‌ی ما، محبوبیت این بازی‌ها و این مسئله که پیش از این برای سایر کنسول‌ها در دسترس بوده‌اند باعث می‌شود که هزینه‌ی چنین تصمیمی برای مایکروسافت تا حد غیرمعقولی بالا برود و باعث بدنامی مایکروسافت میان علاقه‌مندان به این بازی‌ها شود.

 

نظر شما چیست؟

منبع vg247

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.