مرحله عجیب No Russian در بازی جنگاوری نوین ۲ استودیوی سازنده را به هم ریخت
دنبالهی Modern Warfare برای ساخته شدن یک راه بیشتر نداشت. یا باید از بزرگتر از همیشه ظاهر میشد یا هرگز در حافظهی ما باقی نمیماند. برای همین سازندگان تصمیم گرفتند که در میانهی این اکشن پرهیاهو و ماجراهای حساسی که به پایان دنیا ختم میشدند، حرفهای بزرگی بزنند. اما آن صحنههایی که بیشتر از همه در ذهنها باقی ماند و توجه زیادی را در رسانهها به خود جلب کرد، مرحله مشهور No Russian جنگاوری نوین 2 بود.
در مراحل ابتدایی کمپین بازی، بازیکنندگان در نقش مامور مخفی سیا با نام «جوزف آلن» بازی میکنند، در حالی که او در تلاش است به یک گروه تروریستی روسی نفوذ کند. متاسفانه بخشی از برنامهی این نفوذ، شامل ورود به یک فرودگاه و به رگبار بستن مردم بیگناه میشود. شما میتوانید انتخاب کنید که جمعیت را بیرحمانه به رگبار ببندید، یا عقب بایستید و نگاه کنید که چه اتفاقی میافتد.
در هر دو صورت، بازی کردن این صحنه ناراحتکننده و بسیار آزاردهنده است، مخصوصا وقتی همه روزه با اخبار تیراندازی و کشتارهای مسلحانه در دنیا مواجه هستیم. طرفداران و منتقدان همیشه لزوم وجود داشتن این صحنه برای روایت داستان جنگاوری نوین 2 را محل بحث قرار دادهاند، و ظاهرا این دو دستگی در استودیوی سازندهی بازی یعنی «اینفینیتی وارد» (Infinity Ward) هم حاکم بوده است.
جوئل امزلی (Joel Emslie) در گفتگویی با گیماینفورمر گفته: «مرحله No Russian استودیو را قطبی کرد.» طراح ارشد اینفینیتی وارد ادامه داده:
بخشی از استودیو معتقد بودند که این مرحله باید از دید یک مامور حفاظت که در این مخمصه گیر افتاده روایت شود، و بخشی دیگر همان چیزی که بود را دوست داشتند. من یادم هست که همهی آدمهای عادی این مرحله را طراحی کردم، و فقط نمیتوانستم… یک زمانی بود که داشتیم بر سر اینکه صحنه چقدر خونریزی داشته باشد بحث میکردیم و من کنار کشیدم و گفتم، «به این نیازی نداریم. گلولهها به مردم میخورند و آنها را به زمین میاندازند. همین خوب است.».
امزلی این صحنه را به همسرش نشان میدهد و بعد تصمیم میگیرد که حرفش را پس بگیرد و طرح را تغییر دهد: «همسرم به صحنه نگاه کرد و گفت خونها و اعضای بدن آدمها کو؟ و من گفتم لازم نبود آنها را نشان بدهیم.» او توضیح میدهد:
او فهمید که منظور اصلی من چیست. همیشه دستم را رو میکند. تقریبا خندهدار است. او به چیزها از دریچهی متفاوتی نگاه میکند. او یک وکیل است، البته بازیگوشی نمیکند اما میتواند مو را از ماست بکشد.
وقتی بازسازی جنگاوری نوین منتشر شد، اگرچه مرحلهای همچون مرحله No Russian جنگاوری نوین 2 در کار نبود، صحنههای آزاردهندهای از این دست را به همراه داشت. به هر حال این بازی از ابتدا هم قرار بود به چیزی ناراحتکننده و آزاردهنده تبدیل شود، اتفاقی که برای تاثیر بیشتر داستان قرار بود بیفتد.
کارگردان بخش کمپین این بازی گفته بود «من فکر میکنم تعدادی لحظات متفاوت باشد که بازیکنندگان این حس را داشته باشند.»