قسمت چهارم از پادکست اسپات لایت سه هفته پیش منتشر شد اما به دلایلی امروز مطلب آن را در گیمنیوز منتشر میکنیم. بسیاری از توسعه دهندگان بازی در ایران میدانند که ساخت بازی در کشور ما علاوه بر سختیهای تخصصی که همهی بازیسازها در هر کجای دنیا تجربه میکنند، سختیهای دیگری هم دارد. اینکه یک بازیساز میتواند در کشور ما بازی خود را بسازد و عرضه کند و در این راه موفق شود، یک پروسهی طولانیتر و پردردسرتر از سایر نقاط دنیا است. اما چرا؟ در این قسمت از پادکست اسپات لایت با عنوان موانع بازی سازی در کشور ایران بررسی کردهایم.
این پادکست در واقع مروری است بر مقالهی سایت واشنگتن پست در همین زمینه که پس از اتفاقات سیاسی اجتماعی اخیر کشور ایران نوشته و منتشر شده است. نویسندهی این گزارش با برخی از بازیسازان مطرح کشور ما گفتگو کرده است. از جمله مهدی بهرامی (سازنده بازی انگاره)، طه رسولی (آواگیمز) و یاسمن فرازان که مدتی است ایران را ترک کرده است. در قسمت چهارم پادکست اسپات لایت نقل قولهایی از این بازیسازان را نیز خواهید شنید.
در کست باکس گوش کنید:
در اسپاتیفای گوش کنید. (کلیک کنید)
اپیزودهای جدید این پادکست پس از انتشار در همهی این پلتفرمها قرار میگیرند. بنابراین با مشترک شدن در هر کدام میتوانید پس از انتشار هر قسمت جدید از آن مطلع شوید.
در شنوتو گوش کنید:
در انکر گوش کنید:
ترجمهی گزارش واشنگتن پست درباره صنعت بازیسازی در ایران در وبسایت بازینامه منتشر شده و ما برای ساخت این اپیزود از پادکست اسپات لایت از همین ترجمه استفاده کردهایم. اسپانسر این قسمت از پادکست نیز اپلیکیشن ساز اپچار است.
قسمتهای مختلف پادکست اسپات لایت را میتوانید علاوه بر لینکهای داده شده، از کانال تلگرام گیمنیوز نیز دانلود کنید و بشنوید. همچنین علاوه بر پلتفرمهای ذکر شده، این پادکست در پلتفرمهای رادیو پابلیک RadioPublic و نیز بریکر به آدرس Breaker به علاوه گوگل پادکست Google Podcasts و همچنین پاکت کستس PocketCasts نیز قرار داده شده است تا دسترسی بهتری به آن داشته باشید.
نظرات خود درباره این پادکست را با ما در میان بگذارید. میتوانید پادکست اسپات لایت را در شبکههای اجتماعی و پلتفرمهای ارائهی پادکست دنبال کنید.