اکتیویژن و تری آرک با آخرین نسخه بازی ندای وظیفه Black Ops – Cold War دوباره بازگشتهاند. اما این بار شما در Cold War به عنوان عوامل سیا (CIA) با نام Mason و Bell در زمان سفر میکنید. در دهه ۸۰ میلادی و در زمان دولت ریگان، بازی شما را به آنجا بازمیگرداند که سرنخهایی بیابید تا جلوب استفاده سلاحها برای نابودی خاک آمریکا را بگیرید. و درست به فرم Call of Duty، برخی از متحدان شما بالاتر از انجام کارهای جدی برای انجام شدن کار، نیستند. در ادامه راهنمای کامل و جامع برای انتخاب بهترین تنظیمات و سیستم برای بازی Cold War با پی سی را در گیمنیوز میبینیم.
با این که Cold War با حالات زامبی و مولتی پلیر شناخته میشود، یک بخش داستانی متناسب هم دارد. از دیدگاه عملکرد، موتور گرافیکی بازی به خوبی برای سخت افزارهای مختلف بهینه سازی شده است. این همه چیزی که باعث شده کاربران در پلتفرمهای مختلف از مجموعه ندای وظیفه لذت ببرند، نیست. چون اکثر طرفداران این مجموعه بر روی کنسول بازی میکنند و دسترسی به پردازنده مناسب و پردازنده گرافیکی، همانند پی سی گیمرها را ندارند.
نگاهی بر ویژگیها
ویژگیهایی که در Cold War هستند، برای شوتر اول شخص پی سی بسیار مناسبند. زمینه دید، کراس هیرها و بقیه تنظیمات شخصی سازی شده، در دسترس هستند. آنچه توجه را جلب میکرد، نبود پنل تنظیمات HDR بود.
آن چه خوب است توجه داشته باشید این است که تنظیمات صوتی تعدادی پیش تنظیمات مختلف ترکیبی را ارائه میدهد که هدف آن نوع دستگاه صوتی شماست. ترکیب از پیش تعیین شده مربوط به تری آرک است. اما سایر تنظیمات از پیش تعیین شده شامل هدفون ، Flat و Super Bass Boost هستند. یکی از ویژگیهای بسیار مفید در اینجا، توانایی بی صدا بودن بازی در هنگام مینیمایز کردن بازی است که وقتی در بازی مرتبا Alt-Tabbing انجام میدهید، بسیار عالی است.
- وضوح تصویر دلخواه، بله در حالت باز (windowed mod). وضوح تصاویر گوناگونی از 1024×768 تا 3840×2160 (یعنی 4K) امکان پذیر است.
- HDR تنظیمات HDR در منوی تنظیمات گرافیکی در دسترس نیستند.
- باز کردن فریم ریت بله. V-Sync میتواند فعال شود. همچنین امکان محدودیت فریم ریت وجود دارد.
- تنظیمات گرافیکی تنظیمات فراوانی برای سایهها، جزئیات، نورپردازی، بازتابها و کیفیت ساختار تغییر کرده است. برخی از تنظیمات مختص انویدیا است.
- زاویه دید بله. میتواند هر جایی، با اینکرمنت ۱، از ۶۰ تا ۱۲۰ تنظیم شود. به صورت پیش فرض بر روی ۸۰ تنظیم شده است.
- Key Mapping جای کلیدها را میتوان دوباره بازسازی کرد.
- پشتیبانی از کنترلر بله. موس، کیبورد و گیم پدها.
- قطع و وصل HUD بله. المانهای HUD (همانند crosshairs، نوار سلامتی، قطب نمای افقی) تغییر پذیر است.
- Modها هیچ Modیی برای صحبت وجود ندارد.
بهینه سازی تنظیمات
وقتی تنظیمات Cold War را باز کردم، متوجه شدم که بسیاری از تنظیمات ویدیو خوبی برای پی سی در آن وجود دارند. گزینههای اندازه گیری و وضوح رندر، مانند مواردی مانند حالت نمایش و تنظیماتی برای بازیکنان کور رنگ، وجود دارد.
همانند سایر بازیهایی که بررسی کردهایم، Cold War نواری در پایین سمت راست صفحه گزینههای ویدیو ارائه میدهد که تخمین VRAM مورد نیاز را در مقابل VRAM موجود ارائه میدهد. همچنین گزینهای برای استفاده از VRAM هدف وجود دارد که به طور پیش فرض ۸۰ درصد است. این تنظیمات در حالت پیش فرض قرار دارد و به عنوان یک راهنمای خوب عمل میکند.
اگر یک دستورالعمل وجود داشته باشد که من هنگام بنچمارک کردن به آن توجه کردم، این است که نگه داشتن نیازمندیهای VRAM در زیر آستانه ۸۰ درصد یکی از پیش بینیهایی است که آیا این معیار 30 فریم در ثانیه را میشکند یا خیر. برای تستهایی که بیش از ۸۰ درصد بود، فریم ریت شروع به افت کرد. اگر میزان نیاز به VRAM بیش از توانایی سیستم VRAM موجود باشد، مشکل ایجاد میشود.
اگر چه برخی کارهای کلیدی امکان پذیر است، اما نگه داشتن نیازهای VRAM زیر ۸۰ درصد VRAM موجود، بهترین سنجش ممکن قبل از شروع ماموریت است.
دستکاری تنظیمات
وضوح تصویر و مقیاس رندر
همانند اکثر بازیهایی که آزمایش کردهام، وضوح تصویر همیشه تاثیر به سزایی در فریت ریت خواهد داشت. به عبارت ساده، هرچه پردازنده گرافیکی پیکسل بیشتری تولید کند، کار بیشتری برای هر فریم باید انجام دهد. اگر قصد بازی روی مانیتور 4K را دارید، تغییر وضوح تصویر (رزولوشن) یا تبدیل مقیاس به تنظیمات پایینتر، بار پیکسل را سبک میکند.
این بازی هنوز با وضوح 1440p در یک مانیتور 4k کاملا خوب به نظر میرسد. اما اگر نمیخواهید وضوح تصویر را کاهش دهید، کاهش مقیاس رندر به میزان چند نقطه میتواند تصاویری بین 2160p و 1440p را فراهم کند.
با این وجود، یک نکته مهم وجود دارد: اگر زیاد از حد این کار را انجام دهید، تصویر کمی بی کفیت میشود و ظاهر برخی از ساختارها را خراب میکند. من توصیه میکنم مقیاس رندر را در بیشتر موارد، کمتر از ۸۰ قرار ندهید.
در بازی Cold War بسیاری از محیطها وجود دارد که از سایهها، برای جلوههای بسیار عالی استفاده میشود. گزینههای ری-تریسینگ در بازی تقریبا و منحصرا با سایههای محیط سر و کار دارند. با این وجود، اگر پردازنده گرافیکی شما از این گزینه پشتیبانی نکنند، گزینههای ری-تریسینگ پنهان میمانند.
حتی اگر پردازنده گرافیکی شما از ری-تریسینگ پشتیبانی کند، با توجه به بنچمارکها، میتواند به سرعت گران شود. برای بهترین عملکرد، با پشتیبانی از ری-تریسینگ بسیار محافظه کار باشید. در صورت امکان، ری-تریسینگ را با DLSS (برای پردازندههای گرافیکی انویدیا) هماهنگ کنید. هنگام استفاده از DLSS، افت فریم ناشی از کار اضافی ری-تریسینگ کاهش مییابد.
برای فعال کردن ری-تریسینگ، به سری RTX 20، سری 30 RTX انویدیا یا سری 6000 AMD نیاز دارید. همچنین GTX 1660 Ti انویدیا، از ری-تریسینگ پشتیبانی میکند. اما اگر میخواهید سایر تنظیمات شما خاموش باشد، از ظرفیت اضافی VRAM برخوردار نخواهید بود.
توجه داشته باشید که اگر از ambient occlusion ری-تریسینگ استفاده کنید، گزینههای نرمال آن غیر فعال میشوند.
پس از ری-تریسینگ و وضوح تصویر، تنظیمات کیفیت ساختار و مدل و البته فریم ریت، بیشترین تاثیر را در استفاده از VRAM دارند. اگر هنگام نصب، ساختار HD را انتخاب کنید، در صورت تنظیم صحیح تنظیمات کیفیت، از این حالت استفاده میشود. ویژگیهای HD برای ساختارها و مدلها به ترتیب هنگامی استفاده میشوند که کیفیت روی Ultra و High تنظیم شود.
در حالی که پیچیدگی مدل، کارهای اضافی برای پردازنده گرافیکی ایجاد میکند، ساختارها میتوانند حافظه را ببلعند. تفاوتی بین کیفیت ساختار High و Ultra وجود دارد، اما High واقعا خوب است. اگر قصد دارید بخش داستانی تک نفره را بازی کنید، ممکن است نرخ فریم کمتر، قابل قبول باشد. اگر چند نفره بازی میکنید ، مخصوصا به صورت رقابتیتر، انتخاب گزینه High برای شما بهتر است تا FPS اضافی را در اختیار شما قرار دهد. این کار میتواند برای بازی سریع Cold war بر روی پی سی ، تفاوت ایجاد کند.
نمونه برداری فوق العاده با یادگیری عمیق یا DLSS، برای کسانی که پردازندههای گرافیکی RTX انویدیا دارند، ابر قدرت محسوب میشود. (DLSS برای پردازندههای گرافیکی GTX 1650 یا 1660 Ti که آزمایش شدهاند در دسترس نیست.) DLSS برای هر پردازنده گرافیکی RTX تست شده، فریم ریت قابل توجهی را ارائه میدهد.
در صورت فعال بودن، DLSS چهار نقطه تنظیم شده را ارائه میدهد: عملکرد فوق العاده، عملکرد، متعادل و کیفیت. کیفیت کمترین افزایش نرخ فریم را خواهد داشت، در حالی که عملکرد فوق العاده بالاترین افزایش را دارد. در بنچمارکهای نشان داده شده، DLSS هنگام فعال سازی روی Balanced تنظیم شده است.
نکته منفی که باید به آن اشاره کنم این است که به نظر میرسید DLSS کمی مصنوعات راه راه ظریف (artifact) را در سطوح تصویر ایجاد کند. در حالی که این اثر در 2160p یا 1440p جزئی است، اما در 1080p بارزتر میشود. به همین دلیل، من بسیار توصیه می کنم در 1440p یا 2160p از DLSS استفاده کنید، اما برای 1080p اینقدر نیست.
همچنین لازم به ذکر است که DLSS از مقیاس رندر استفاده میکند. در نتیجه، اگر DLSS فعال باشد، گزینه render scaling غیرفعال میشود.
بنچمارک ما
Call of Duty: Black Ops Cold War با یک ابزار بنچمارک سنجیده نمیشود. برای مقایسه هرچه بیشتر شباهتها، من ماموریت Fracture Jaw را انتخاب کردم و بنچمارک ۹۰ ثانیه ای را از صفحه هلی کوپتر کنار آدلر شروع کردم (حدود 5 متر از جایی که میتوانید سوار هلی کوپتر شوید). این سکانس ادلر و نگاهی به رودخانه و کمپ هاسکینز، همه در حالی که Steppenwolf در هدست هلی کوپتر منفجر میشود ، میتوانست صحنهای نسبتا ثابت را در زمین ایجاد کند. در حالی که این سازگاری ارائه شده، حداقل سه نقص بزرگ در این روش وجود دارد.
اول این که، یک صحنه لزوما نماینده کل بازی نیست. همانطور که گفته شد، این بازی سازگاری نسبی با فریم ریت احساس میکند. زمان آغاز فریم برای این صحنه نسبتا زیاد (FPS پایین) است و با زمان کم (FPS بالا) پایان مییابد. من معتقدم این به دلیل تفاوت بین رندر جزئیات نمای نزدیک (روی زمین) و بسیاری از اجسام با جزئیات کمتر، اما دورتر (کوچکتر) در حالی که در هوا هستند، وجود دارد.
ابراد دوم این است که هر بنچمارک من را ملزم میکرد که شخصیت Bell را از چادر quartermaster هنگام شروع ماموریت تا هلی کوپتر برسانم. وقتی میگویم پیاده روی، معنای واقعی کلمه پیاده روی است. این بخش باعث میشود آدلر شما را با سرعت پیاده روی به داخل اردوگاه هدایت کند. و بیزاری خود از جنگ در ویتنام را توصیف میکند و بوچر (یک NPC تصادفی) را صدا کند. در حالی که لازم نیست منتظر آدلر باشید، در این قسمت از بازی نمیتوانید سریعتر از حالت پیاده روی حرکت کنید تا اینکه به سیمز برسید و سوار بر هلی کوپتر شوید.
دو نقص بزرگ آخر، شخصیتر از عملکرد است. به عنوان مثال، فکر نمیکنم به زودی دوباره به Steppenwolf گوش بدهم. آخرین نقص این است که من متوجه چیزی در مورد Huey در بازی شدم (از آنجا که من وقت زیادی را صرف تماشای آنها کردم). من فکر میکردم که آنها خنده دار به نظر میرسند چون دارای چهار پره روتور و دو موتور توربین هستند. من با دو خلبان هلی کوپتر نظامی در توییتر مجددا بررسی کردم و مشخص شد که مدل Huey که در بازی استفاده میشود نه تنها از نظر زمانی نامناسب است، بلکه چارچوب هواپیمایی ارائه شده نیز، وجود ندارد. (موتور دوتایی UH-1N در سال 1969 وارد سرویس شد. اولین طرح چهار پره Huey در سال 2009 وارد سرویس شد.)
Cold War تلاش خواهد کرد برای شما تنظیمات را در هنگام اجرای اول یا تغییر سخت افزار به طور خودکار شناسایی کند. با این حال، هیچ پیش تنظیم گرافیکی برای انتخاب وجود ندارد. همه تنظیمات گرافیکی باید به صورت انجام شوند. برای هدف بنچمارک کردن این بازی، من مجبور شدم برخی از تنظیمات را از پیش تعریف کنم که در زیر نشان داده شده است.
هنگامی که گزینههای ری-تریسینگ خاموش بودند ، هر پردازنده گرافیکی تست شده موفق به دستیابی به مقدار متوسط ۳۰ فریم در ثانیه یا بهتر (یا مقداری بسیار نزدیک به آن) شد. با این حال، P5 (کمترین ۵٪) نرخ فریم در Cold War نیز میتواند مفید باشد، زیرا صحنههای بسیار شلوغ یا پیچیدگی فریمهایی کمتر از حد متوسط تولید میکند. به منظور حفظ فریم در حین بازی مولتی پلیر، استفاده از مقادیر P5 به عنوان راهنما، تجربه پایدارتری را در بازی ارائه میدهد.
نتایج چیزی در مورد بهینه سازی در Cold War را نشان میدهد: هر پردازنده گرافیکی به جز GTX 1650 با تنظیمات Ultra قادر به ایجاد نرخ فریم متوسط ۳۰ فریم در ثانیه یا بهتر در 1440p را بود. و با توجه به این که تنظیمات از پیش تنظیم شده Ultra فقط یک مرحله بالاتر از تنظیمات High است، عملکردی که با استفاده از تنظیمات High بدست میآید یک کار آسان است.
کارتهای گرافیک تست شدهی انویدیا
کارتهای گرافیک تست شدهی AMD
سخت افزار پیشنهادی ما
اگر در حال بستن سیستم پی سی به طور خاص برای Cold War هستید، در صورتی که امکان خرید سری 3000 را نداشته باشید، کارت گرافیک 2070 انتخاب مناسبی است.
برای بازی ندای وظیفه، پیشنهاد من GE66 Raider از MSI است. این لپتاپ نسبتا ارزان است و حتی گزینههای پنل ۱۴۴ هرتزی را دارد. (شما در صورت تمایل میتوانید آن را به ۲۴۰ و ۳۰۰ هرتز هم آپگرید کنید.)
نتیجه
برای بازیکنانی که به دنبال تجربه بازی لذتبخش هستند، بیشتر پردازندههای گرافیکی میان رده تا بالا به شما کمک میکنند. برای تجربه Cold war بر روی پی سی هم به همین منوال است. در صورت استفاده از تنظیمات پایین، حتی GTX 1650 نیز مناسب است. مانند اکثر بازیهای ندای وظیفه، Cold war بیشترین مخاطب ممکن را به خود جذب کرد. در این مساله، بازی در سطح بصری موفقیت آمیز است. این بازی برای اکثر پردازندههای گرافیکی با وضوح مناسب قابل اجرا و روان است.
با این حال، اگر کسی بخواهد مولتی پلیر رقابتی بازی کند، باید تنظیماتی را انجام دهد که حداقل ۵ درصد (P5) را بالای ۳۰ فریم در ثانیه نگه دارد. اگر پینگ و اتصال اینترنت خوب نباشد، این کار به شما کمک نمیکند، اما به شما کمک میکند تا مشکلات گرافیکی کاهش یابد. برای یک بازی متعلق به خانوادهای که شاهد بازیهای آنلاین بسیار رقابتی و پر سرعت است، کاهش نرخ فریم بر ثانیه به زیر ۳۰ سال، حکم مرگ دارد.
بهترین تنظیمات، راهنمای ما برای به دست آوردن بهترین تجربه در بازیهای محبوب و سخت افزاری است. هدف ما ارائه دقیقترین توصیههایی است که به نفع بیشتر مردم خواهد بود. برای انجام این کار، ما در درجه اول بر تست 1080p و وضوح تصویری که اکثر قریب به اتفاق گیمرهای پی سی استفاده میکنند، تمرکز میکنیم. ما مجموعهای از پردازندههای گرافیکی نمایشی را آزمایش میکنیم که دامنههای بالا، متوسط بودجه را پوشش میدهند. این پردازندههای گرافیکی را به یک بستر تست متصل میکنیم که شامل Intel Core i7-8700K با کولر NZXT Kraken، میزان ۱۶ گیگابایت RAM و اس اس دی ۵۰۰ گیگابایتی 960 EVO m سامسونگ است. ما در زمان نوشتن این مقاله از جدیدترین درایورهای انویدیا و AMD استفاده کردیم (به ترتیب 446.14 و 20.4.2).
سخت افزارهای قابل توجه دیگر
دسکتاپها، مادربردها و نوت بوکها
- MSI MEG Z390 Godlike
- MSI MEG X570 Godlike
- MSI Trident X 9SD-021US
- MSI GE75 Raider 85G
- MSI GS75 Stealth 203
- MSI GL63 8SE-209
کارتهای گرافیک انویدیا
- MSI RTX 2080 Ti Duke 11G OC
- MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio
- MSI RTX 2080 Duke 8G OC
- MSI RTX 2070 Super Gaming X Trio
- MSI RTX 2070 Gaming Z 8G
- MSI RTX 2060 Super Gaming X
- MSI RTX 2060 Gaming Z 8G
- MSI GTX 1660 Ti Gaming X 6G
- MSI GTX 1660 Gaming X 6G
- MSI GTX 1650 Gaming X 4G
کارتهای گرافیک AMD
- MSI Radeon RX 5700 XT
- MSI Radeon RX 5700
- MSI RX Vega 56 Air Boost 8G
- MSI RX 590 Armor 8G OC
- MSI RX 570 Gaming X 4G