نسخه جدیدی از مجموعه بازی مافیا در دست ساخت است – رئیس استودیو H13 از تیم جدا شد
هیدن بلکمن (Hayden Blackman) که رئیس استودیوی Hanger 13 بود از این استودیو جدا شد و همزمان با همین خبر، مشخص شد که شعبه لندن این استودیو در حال کار روی نسخه جدیدی از مجموعه بازی مافیا است و این پروژه را رهبری میکند. 2K Games که ناشر این بازیهاست روز چهارشنبه از طریق یک ایمیل خبر را به کارمندانش رساند و گفت که این کارمند سابق و باسابقه LucasArts برای «دنبال کردن اهداف خود در ابعاد جدید» از Hanger 13 جدا شده است. کوتاکو گزارش میدهد که این اتفاق همزمان است با مراحل ابتدایی ساخت نسخه جدیدی از مجموعه بازی مافیا.
2K در نوشتهای که به برخی رسانهها مثل VentureBeat ارسال کرده چنین گفته بود: «قدردان رهبری هیدن در بنا نهادن Hanger 13، ساختن و متحد کردن تیمها در Novato، Brighton و چک، و انتشار چندین بازی فوق العاده از مجموعه مافیا هستیم. آنچه که هیدن در ساختش به ما کمک کرد، در سالهای آینده رشد خواهد کرد و جلو خواهد رفت. ما از تمام کارمندانمان که به دنبال اهدافشان هستند پشتیبانی میکنیم، و چیزی جز موفقیت برای راه آینده هیدن آرزو نداریم.»
اما چیزی که 2K به آن اشاره نکرد و در ایمیل نیز صحبتی از آن نشد، جدایی یکی دیگر از اعضای استودیو، متیو اوربان (Mathew Urban) بود. او که یکی از دفترداران اجرایی ارشد Hanger 13 بود در لینکداین نوشت: «چه ماجراجویی فوقالعاده در H13 داشتم… ببینیم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.» استودیوی Hanger 13 دوباره تمرکزش را روی مجموعه بازیهای قدیمی خود گذاشته که بزرگترین و شناختهشدهترین آنها بازی مافیاست. این عنوان عمدتا با مجموعه GTA مقایسه میشود، اما ابعاد کوچکتری نسبت به مجموعه مذکور دارد و تجربهای سینماییتر ارائه میدهد.
اما بلکمن با ترک H13 خیلی زود جایگزینی نیز یافته است. نیک بینس (Nick Baynes) که در حال حاضر رئیس شعبه برایتون H13 است، طبق گزارش کوتاکو هماکنون روی نسخه جدیدی از بازی مافیا کار میکند و رهبری این پروژه را هم بر عهده گرفته. کوتاکو میگوید که این عنوان هنوز در مراحل ابتدایی ساخت قرار دارد و با نام رمزی Nero شناخته میشود. بازی جدید مافیا پیش درآمدی بر سهگانه قبلی خواهد بود. برنامه H13 استفاده از موتور گرافیکی آنریل انجین 5 است و آنها دیگر قصد استفاده از موتور گرافیکی سابق خود را ندارند.
نیک بینس که تقریبا 30 سال در صنعت ویدیو گیم فعال بوده، در سال 2018 به H13 پیوست و شعبه برایتون این شرکت را تاسیس کرد. او در چهار سال گذشته مشغول بزرگتر کردن تیم، بالاتر بردن ظرفیتهای استودیو و کمک به ساخت عناوینی همانند Mafia: Definitive Edition و سهگانه مافیا بوده است. این توضیحات در نامهای که 2K به کارمندان خود فرستاده، نوشته شدهاند.
چند سالی است که H13 در وضعیت بدی قرار دارد. آنها بازی بلندپروازانه مافیا 3 را ساختند و با شکست بدی روبهرو گشتند. پس از آن هم دو بار با توسعه بازیهای جدید خود به مشکل خوردند: یک بار در 2017 و بار دیگر هم در 2018. طبق گزارش کوتاکو H13 ابتدا قصد داشته یک بازی جاسوسی با نام Rhaspody بسازد که به دلایل مختلفی لغو شده. بعد از این استودیو تمرکز خود را روی پروژهای شبیه دستینی 2 گذاشتهاند که چند نفره و اکشن بوده است. نام رمزی این عنوان Volt بوده و شرکت مادر H13 یعنی تیک تو چیزی حدود 53 میلیون دلار برای توسعهاش خرج کرده، اما در نهایت لغو شده و روند توسعه متوقف گشته است. سومین بازی هم که نام رمزی Mosaic را بر خود داشته یک عنوان ARPG با محوریت لوت (غارت) بوده که بعد از معرفی رسمی لغو شد.
دیدگاه ما: جدایی اعضای ارشد H13 قطعا خبر خوبی برای دوستداران مافیا نیست. علاوه بر دو شخص مذکور تعداد دیگری از این شرکت هم جدا شدهاند و به دنبال تیم دیگری میگردند. با توجه به روند لغو شدن عناوین این استودیو نیز میتوان فهمید که برنامههای مدیریتی خوبی در استودیو جریان ندارد. حال باید دید و نسخه بعدی مافیا میتواند H13 را به روزهای خوش باز گرداند یا نه.