Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

۱۳ نکته که باید پیش از آغاز بازی God of War Ragnarok بدانید

1

در این هنگام یا God of War Ragnarök را بازی کرده‌اید یا منتظر فرصت خوبی برای بازی کردن آن هستید. اگرچه این بازی مناسب تجربه‌ی چندین و چندباره است، اما شاید بخواهید همان بار اول، بهترین و کامل‌ترین تجربه ممکن را داشته باشید. به همین خاطر بهترین کاری که می‌توانید بکنید این است که این 13 نکته را پیش از آغاز بازی God of War Ragnarok بدانید.

بازی God of War Ragnarök به خوبی نشان داد که در یک مقیاس بزرگ هم می‌توان بازی انحصاری میان نسلی تولید و عرضه کرد و موفق بود. در عین حال که سونی و طرفدارانش خوشحال هستند، برخی بازی‌کنندگان ممکن است برای تجربه ماجراجویی جدید «کریتوس» آمادگی لازم را نداشته باشند.

این 13 نکته که باید پیش از آغاز بازی God of War Ragnarok بدانید به شما کمک می‌کنند همه چیز در بازی به خوبی پیش برود.

باید آن‌چه گذشت را به یاد آورید

از منوی اصلی بازی می‌توانید به یک ویدئوی «آن‌چه گذشت» دو دقیقه‌ای از وقایع بازی 2018 دست پیدا کنید. این ویدئو که ادعا می‌شود لحظه‌های مهم بازی قبلی را گرداوری کرده، به لعنت خدا نمی‌ارزد. پس اصلا وقت خود را برای دیدن آن تلف نکنید. این کلیپ شامل همه‌ی صحنه‌های مهم بازی نیست،‌ مبهم است و تدوین گیج‌کننده‌ای دارد.

این کلیپ همچنین اصلا هیچ چیزی درباره بازی‌های سه‌گانه اصلی عنوان نمی‌کند. بازی‌هایی که خیلی بیشتر از آن‌چه فکر می‌کنید در رگنوراک درباره‌شان صحبت می‌شود.

بهترین راه برای مرور وقایع بازی‌های قبلی تجربه‌ی دوباره‌ی آن‌ها است. اما اگر می‌خواهید بدون فوت وقت به سراغ بازی جدید بروید، این صفحه را مطالعه کنید.

می‌توانید دوباره سراغش بیایید، احتمالا!

مثل بازی قبلی، God of War Ragnarök هم کمی تا قسمتی مترویدوینیا است. گاهی یک نشانگر محیطی -مثل ترکی داخل دیوار یا یک بوته‌ی قرمزرنگ- را می‌بینید و مطمئن هستید که این یعنی یک راه جدید. اما برای قدم گذاشتن در این راه، ابزار لازم را ندارید. در این مواقع، وقت خود را تلف نکنید. به پیشروی خود در مسیر قبلی ادامه دهید و بعد از این‌که ابزار لازم برای ورود به آن راه را به دست آوردید، بازی شما را به سراغش خواهد فرستاد.

وقتی به جایی می‌رسید که عبور از آن ممکن نیست، «میمیر» (یک سر قطع شده که زنده مانده تا مدام وراجی‌های زیرکانه کند) سریعا به شما هشدار می‌‌دهد. («ما الان جادوی لازم برای آن را نداریم برادر.») «آترئوس» از سوی دیگر، بیشتر راهنمای شما است و روش حل کردن معماهای بازی را به زبان می‌آورد. («ما باید راهی پیدا کنیم که این پل را پایین بیاوریم پدر.») اگر گم شدید یا گیر افتادید به همراهانتان گوش کنید.

 در دنبال کردن آترئوس درنگ کنید

بازی از قانون دوراهی‌ها در گیم دیزاین پیروی می‌کند. این یعنی زمانی که آترئوس به دنبال یک مرحله داستانی به چپ می‌رود، به احتمال زیاد در سمت راست شما یک سری جمع‌کردنی انتظارتان را می‌کشد.

دروازه‌های اساطیری شما را درمان می‌کنند

هر بار که برای «جابجایی سریع» (Fast Travel) از دروازه‌های اساطیری عبور می‌کنید، سلامتی کریتوس باز می‌گردد و قدرت خشم او هم کامل می‌شود. همچنین، اگر بمیرید، چند قدم قبل از مبارزه‌ای که شما را به کشتن داده با سلامتی کامل زنده خواهید شد.

همه‌ی مراحل فرعی ارزشمند هستند

مراحل اصلی (داستانی) بازی God of War Ragnarök را «مسیر» (The Path) نام‌گذاری کرده‌اند. این مراحل در نقشه با نشانک نارنجی‌رنگ مشخص می‌شوند. این نشانگر را هم نمی‌توانید خاموش کنید.

مراحل فرعی بازی که «لطف‌ها» (Favors) نام دارند، با نشانک‌های آبی تیره مشخص می‌شوند. هر دفعه می‌توانید یکی از این‌ها را روی نقشه علامت‌گذاری کنید و در نشانگر بالای صفحه ببینید و دنبال کنید.

برای این کار به منوی بازی رفته و از زبانه «ژورنال» (Journal) به قسمت Favors بروید و هر کدام که خواستید انتخاب کنید و بعد کلید مثلث را بزنید.

با این که برخی از این مراحل فرعی شما را به دنبال نخودسیاه می‌فرستند (fetch quest!) در نهایت، انجام دادن آن‌ها ارزشش را دارد. چرا؟ به دلیل جوایزی که در پایان نصیب شما می‌شود. از آیتم‌های نادر گرفته تا سلاح جدید.

هر دو سپر را بگیرید

در اوایل بازی شما بر سر دوراهی انتخاب بین دو سپر قرار می‌گیرید: یکی Dauntless shield که قدرت دفع حملات را در کریتوس بالا می‌برد و Stone Wall shield که رسما غیرقابل نفوذ است. بازی این‌گونه وانمود می‌کند که شما تنها می‌توانید یکی از این دو سپر را انتخاب کنید. اما با پیشروی در بازی، به اندازه‌ی کافی پولدار می‌شوید که بتوانید هر دو سپر را در اختیار داشته باشید. از یکی استفاده کنید و اگر متوجه شدید که به سبک مبارزه‌تان نمی‌خورد یکی دیگر را بردارید.

ممکن است در ادامه امکان اختیار کردن سپرهای دیگری را هم داشته باشید.

همه لوازمتان را تا آخر نگه می‌دارید

در بازی God of War (2018) مرسوم بود که شما لوازم و ادوات خود را بعد از کهنه شدن با قیمت کمتری بفروشید. اما این‌جا، موضوع کمی پیچیده‌تر است. در بازی God of War Ragnarok هر کدام از لوازم، زره یا سلاح‌های شما تا پایان بازی در اختیارتان خواهد ماند.

این اتفاق یک دلیل دارد و آن هم عملکرد لوازم به عنوان منبع قدرت‌های کریتوس است. در عین حال، فراموش نکنید که وقتی یک زره یا لوازم دیگر را به دست می‌آورید، آن را مدام بهبود ببخشید و آپگرید کنید.

مصنوعات را بفروشید

صنایع دستی یا همان Artifacts از جمله جمع‌کردنی‌های بازی هستند. مصنوعاتی که در طول بازی پیدا می‌کنید را می‌توانید بدون نگرانی از این‌که در لیست لازم برای گرفتن تروفی حساب نشوند به فروش بگذارید. همه‌ی آیتم‌هایی که برای مراحل داستانی نیاز دارید هم البته با نشانک آبی مشخص شده‌اند.

می‌توانید با رفتن به هر فروشگاهی و سر زدن به قسمت مصنوعات و سپس نگه داشتن دکمه مثلث همه‌ی آن‌ها را یک‌جا بفروشید.

میوه‌ی آبی را بخورید

این را می‌بینید؟

این میوه در واقع Yggdrasil Dew است که از درخت‌های خشکیده در حاشیه آب‌ها آویزان شده است. این میوه‌های آبی را می‌توانید زمانی که با قایق جابجا می‌شوید پیدا کنید. حتما هر کدام را پیدا کنید بچینید و بخورید. هر کدام از آن‌ها برای شما افزایش قدرت دائمی را به همراه خواهند داشت. (stats را بالا می‌برند).

وسعت تنظیمات دسترسی‌پذیری بازی

احتمالا God of War Ragnarök وسیع‌ترین و پیشرفته‌ترین منو و تنظیمات در میان همه‌ی بازی‌های امروزی را داشتهباشد. یکی از این تنظیمات پیشرفته، مربوط به دسترسی‌پذیری بازی است که تقریبا با آن می‌توانید هر دکمه‌ای را برای کاری اختصاص دهید.

یکی از این گزینه‌ها کاری می‌کنید که تنها با هل دادن جوی‌استیک کریتوس در مسیر ماموریت داستانی قرار بگیرد. گزینه‌ی دیگر جای کلیدهای «جاخالی» و «تعامل» را عوض می‌کند. و گزینه‌ی سوم کاری می‌کند تا کریتوس سلامتی و پول را به صورت خودکار جذب کند.

گزینه‌ها زیاد هستند، چرا خودتان نگاه نمی‌کنید؟

هر گزینه‌ای که نسبت به حالت پیش‌فرض تغییر دهید با رنگ آبی نشان داده می‌شود.

جوایز گنجه‌های نورنیر متناوب‌اند

باز کردن گنجه‌های نورنیر (Nornir Chests) با رد کردن معماهای محیطی گاها دشوارشان، بهترین راه برای بالا بردن قدرت‌های کریتوس است. جایزه برخی از این گنجه‌ها «سیب ایدون» (Idunn Apple) است که سلامتی کریتوس را افزایش می‌دهد. گنجه‌های دیگر Horn of Blood Mead را جایزه می‌دهند که در میزان خشم کریتوس تاثیر می‌گذارند.

بازی این جوایز را به صورت تصادفی اهدا نمی‌کند. همچنین جایزه هر صندوقچه از پیش تعیین شده نیست. در واقع، هر بار که به سراغ یک گنجه نورنیر می‌روید، باید جایزه‌ای را انتظار داشته باشید که با قبلی متفاوت باشد.

جوایز گنجه‌های نورنیر به صورت متناوب به شما داده می‌شوند. این‌طوری مطمئن هستیم که کریتوس هم سلامت است و هم سرشار از خشم.

رمزگذاری سختی دشمنان با رنگ

این یک کلک تکراری طراحی بازی است که در اینجا هم رعایت شده است. بیشتر بازی‌کنندگان بازی‌های نقش آفرینی به این رمزگذاری‌ها عادت دارند. اما اگر شما با این بازی‌ها آشنا نیستید بهتر است بدانید، بر اساس سطحِ دشمن در مقایسه با کریتوس، بازی سختی آن‌ها را با رنگ به شما نشان می‌دهد.

دشمنانی که سطحِ پایین‌ترین سبت به کریتوس دارند با رنگ سبز نوار سلامتی‌شان مشخص می‌شوند. دشمنانی که سطحی تقریبا یکسان با کریتوس دارند با رنگ نارنجی نشان داده می‌شوند. در حالی که دشمنانی که از شما قوی‌تر هستند، با رنگ بنفش نوار سلامت نشان داده می‌شوند.

هر رنگی غیر از این‌ها دیدید فرار کنید.

مهارت‌های طلایی شده آماده آپگرید هستند

در درخت مهارت‌ها، هرگاه متوجه طلایی شدن یک نماد شدید، به این معنا است که می‌توانید آن را آپگرید کنید. با خرج کردن 1000 امتیاز تجربه (XP) این امکان را خواهید داشت که همه‌ی خصیصه‌های یک مهارت را بالا ببرید (Buff کنید).

هر بار که این کار را انجام دادید می‌توانید آن را به یک مهارت دیگر منتقل کنید. بنابراین لازم نیست که برای هر کدام از پرک‌ها 1000 امتیاز تجربه خرج کنید.

منبع polygon
1 نظر
  1. علی می‌گوید

    هر رنگی غیر از اینها دیدید فرار کنید عالی بود :))))

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.