Ori and the Will of the Wisps میخواهد همهی آنچه شما در نسخه اول دوست داشتید و تجربه کردید (داستان احساسی، پازلهای جذاب و مراحل فوقالعاده) را به سطح جدید و بالاتر برساند. این بازی میتواند تبدیل به یکی از بهترین بازیهای سبک Metroidvania شود و در کنار بازیهایی مثل Super Metroid و Castlevania: Symphony of the Night قرار بگیرد.
البته این موضوع هم نباید فراموش شود که از زمان انتشار Ori and the Blind Forest در سال 2015 بازیهای زیادی از این بازی الهام گرفتند و در این سبک منتشر شدهاند مثل Hollow Knight و Dead Cells و همین اخیرا Bloodstained: Ritual of the Night منتشر شده است. حال به گفته سازندگان Ori and the Will of the Wisps این بازی میخواهد این مجموعه و سبک را به بهتر از گذشته با باس فایتهای بزرگتر و محیطهای بزرگتر و همچنین تاکید بیشتر رو نبردها ارائه کند. تغییرات زیر چیزهایی هستند که به این بازی خواهند آمد.
1. Ori and the Will of the Wisps داستان Ori و Ku را دنبال میکند
در کنار گرافیک رنگی و جذاب بازی، Ori and the Blind Forest پر از شخصیتهای خاکستری بود. Kuro شخصیت منفی قسمت اول بازی بود که با پیشروی شخصیت بازی به سمت پایان بازی Kuro نیز به اشتباهاتش پی میبرد. اما به نظر میرسد بازی جدید نمیخواهد شما داستانهای قدیمی را یادآوری کند، حداقل آن قسمتهایی که ما بازی کردیم چیزی یادآوری نشد و ما شاهد ارتباط خوب Ori و Kuro در مرحله آغازین بازی بودیم.
2. دنیای بازی سه برابر بزرگتر از نسخه اول است
سخت است باور کنیم که نسخه اول بازی تنها در یک جنگل عظیم به نام Forest of Nibel روایت میشد. حالا نسخه دوم ما را از جنگل بیرون آورده و وارد دنیایی بسیار بزرگتر کرده است. به گفته سازندگانش نقشه جدید سه برابر بزرگتر از نسخه اول است هر چند تخمین آن سخت است چرا که بازی فقط یک نقشه بزرگ نیست بلکه چالشهایی به نام Spirit Trials و Spirit Shrines نیز دارد. این چالشها نبرد با موجهای مختلف از دشمنان است. خبر خوب این است که شما به نقشه نیز دسترسی دارید تا گم نشوید و بتوانید نقاطی که قبلا رفتهاید دوباره از نو بازدید کنید.
3. Spirit Shard به شما کمک میکند آنطور که میخواهید بازی کنید
از بین تمام ویژگیهای جدید، Spirit Shardها جذابتر هستند. قابلیتهایی که میتوانید استفاده کنید تا قدرتهای Ori را شخصی سازی کنیذ و آنها را میتوانید در مراحل پیدا کنید و یا بخرید. یکی از این قابلیتها که ما در حین بازی پیدا کردیم Reckless نام داشت که میزان ضربهای که شخصیت میتوانست به دشمن وارد کند، 15 درصد افزایش میداد اما این موضوع برعکس نیز صدق میکرد. یکی دیگر از قابلیتها Resilience نام داشت که سپری برای شخصیت بازی بود و ضربات وارده به او را 10 درصد کاهش میداد. این برای کسی که برای اولین این بازی را تجربه میکند بسیار مفید خواهد بود.
4. انتظار نبردهای بزرگتر و بیشتر با باسهای بازی را داشته باشید
در نسخه اول ما شاهد دشمنهای زیاد و مختلفی در هر درخت و ریشه Forest of Nibel بودیم اما خبری از جانورهای بزرگ نبود. در حقیقت تنها موجود بزرگ خود Kuro شخصیت منفی بازی بود که یک جغد بزرگ بود. حال در نسخه جدید ما شاهد دشمنان بزرگ زیادی خواهیم بود که یا باید از دست آنها فرار کنید و یا با آنها نبرد تن به تن داشته باشید. سازندگان میگویند که نسخه جدید مراحل خاطرهانگیز بیشتری به بازیکنان ارائه میدهد مثل مرحله تعقیب و گریز آخر نسخه اول که البته برخی از سختی آن ناراضی بودند. اسمیت از اعضای تیم سازنده میگوید که آنها بازخوردها و نظرات گیمرها را شنیدهاند و قطعا این نظرات در نسخه جدید تاثیرگذار هستند.
5. این بازی از طریق سرویس Xbox Game Pass در روز انتشار در دسترس کاربران خواهد بود
آخرین تغییر و شاید مهمترین آن که باید به آن اشاره کنیم این است که به محض انتشار کاربران سرویس Xbox Game Pass به آن دسترسی خواهند داشت و میتوانند آن را دانلود کنند. تیم سازنده نیز از این بابت بسیار هیجانزده است چرا که میخواهند گیمرهای بیشتری این بازی را تجربه کنند.
بازی Ori and the Will of the Wisps در تاریخ 21 اسفند برای پلتفرم پیسی و کنسول ایکس باکس وان عرضه خواهد شد.